Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Julbord på Big bowl

Av Lina - 16 december 2011 09:10

Igår var jag på julbord på Big bowl i Malmö med jobb. Fick skjuts dit av min snälla svärmor och sedan kom Fredrik och hämtade mig efteråt. Skönt och tacksamt att inte behöva köra bil och försöka hitta parkeringsplats i Malmö, framför allt när det är mörkt ute.   

Det var jättekul att träffa alla arbetskamraterna igen. Men saknade ett par stycken som inte kom. Dem flesta verkade tycka att det var jättekul att träffa mig igen och frågade hur jag mådde och hur det gick.   
Julbordet var väldigt gott, saknade dock ålen    Men i övrigt kan man verkligen inte säga att det saknades sill och fisksorter iaf.. Tror dem hade typ 15 olika sillsorter, samt två olika sorters inlaggd sill, och varmrökt, kallrökt och gravad lax. Annars bestod julbordet av olika sorters korvar, skinka, revben (eller vad det nu heter), köttbullar mm. Ja den sedvanliga julmaten helt enkelt. Prata om att man blev MÄTT!! Tror tom. att lillan blev mätt, för att det var inte mkt hon rörde sig under kvällen. Till min ena arbetskamrats stora förtret, som hade hoppats på att få känna en spark eller två.. hehe   

Efter maten var det dags för bowling. Ja, för dem andra dårå. Kändes tråkigt att bara kunna sitta och titta på, men jag satte mig hos dem som jag brukar ha lätt för att och pratar mest med, så det var rätt trevligt ändå.    Skickade ett sms till Fredrik om att han kunde hämta mig vid 22:30, men runt 21:45 ringde han och sa att han redan var i Malmö, men att jag absolut inte behövde stressa, han väntade gärna. Han hade ju också varit på julbord, och eftersom att han inte kom därifrån förens 21:15, så tyckte han inte det var lönt att köra hem om innan, så därför var han i Malmö redan runt 21:45. Jag sa att jag kunde komma ut kl.22:00 Var ändå ganska trött och hade ont, så det var helt ok. Var hemma vid 23:00, men kom inte i säng förens närmare 00:00 då vi satt och pratade en stund med svärmor som hade passat Milo, först.

Somnade väl runt 00:30-01:00. Hon hade fått Milo att somna runt 22:15. Så jag hoppades och trodde att jag skulle kunna få lite sovmorgon idag, dvs att Milo inte skulle vakna.. Ja inte innan 07:00/07:30 iaf. Kl.06:30 vaknar han och gör sedan vad han kan för att ingen av oss skulle kunna somna om.. Jag fick han att komma in till min/vår säng, för att när han vaknar vid den tiden och jag vill sova längre, brukar det alltid fungera att låta han ligga i Fredriks säng och titta på Disney channel tills han sedan somnar om igen där. Men inte idag naturligtvis. Han låg och tittade på Disney channel i max 10 min, sedan började han hoppa i sängen, klänga på mig, prata osv. Allt för att ingen av oss skulle kunna somna om. Suck. Jaja, det var väl bara att stiga upp då.  Får väl sovmorgon ha en annan dag i stället då.. 

Idag blir det bara lugna aktiviteter. Är INGEN pigg mamma idag (heller) kan jag säga.
Ska dock ta tåget in till Gunnesbo i em. där Fredrik hämtar upp oss. Fredrik behöver en ny säng, så vi ska iväg och titta på sängar. Milo tycker det är roligt att åka tåg, så då får han gjort något roligt idag iaf.   

För övrigt är det endast 25 dagar kvar till bf idag!! Känns overkligt och konstigt att det är så nära nu. Hon får dock hemskt gärna komma om typ 18-20 dagar..   

 
 
Ingen bild

Mamma

17 december 2011 16:53

Det var ju skönt, verkligen, för dig att du slapp
köra själv...inget kul alls att leta parkering
i Malmö.
Förstår att det var jättekul att få träffa dina
arb.kamrater lite så här utanför jobbet.
Jisses det var mycket goer mat låter det som,
som var framdukat...hade velat vara med dig med
all den goa sillen..för du älskar väl sill än?
Haha ja tror säkert Lillan oxå märkte av all
den goa maten..kanske hon oxå kommer gilla sill sen tihi.
Ok mer än jag som gillar att *känna mage*bebis *ler*..
otur då för henne att Lillan var lugn.
Är ju roligt att sitta o titta på när andra spelar
oxå ju.
Oj så eran buse till son ville inte somna förrän så
sent...då borde han ju varit trött o sovit längre
än han gjorde tycker man.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards