Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Svårt att fatta..

Av Lina - 29 april 2013 13:15

 


Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var riktigt snygg! Men till slut fick Fredrik syn på en som vi båda tyckte var riktigt fin. Jag hade först inte tänkt prova den, skulle ju ändå inte köpa den förens jag nåt min målvikt. Men så sa Fredrik "prova den! Så ser du redan nu om du tror den skulle kunna passa dig". Said and done. Och vad jag är GLAD att jag gjorde det!   




Jag provade först en strl L. Och direkt jag/vi såg mig i den kände vi båda att "wow! Den sitter ju skitbra på mig redan nu!!"    Provade att dra in magen, och då satt den ÄNNU snyggare på mig!       Tjejen som jobbade i affären höll med, men tyckte att om jag ska gå ner drygt 7 kg till, skulle jag prova en strl mindre, dvs M. Vågade knappt då strl L satt ganska tight, men "jaja, varför inte?" Provade så en strl M, och till min förvåning satt även den bra redan nu! (eller ja, "helt ok, godkänt", iaf *ler*)    Vi kom tillsammans med butiksbiträdet fram till att strl L satt bäst på mig nu, och hade säkert suttit bra även när jag nåt min målvikt, men att M nog kommer sitta allra bäst på mig när jag nåt mitt mål. Eftersom att klänningen enligt butiksbiträdet är slut på lagret och att dem inte kommer få in den igen, bestämde vi oss för att jag skulle köpa den direkt, även om jag inte ska använda den fören jag nåt mitt slutmål. Om det är sant eller inte vet man ju inte, men dumt att chansa när man hittar en klänning man trivs jättebra i och fastnat för ordentligt. *ler* Och med tanke på att tom. jag själv tyckte att jag såg riktigt snygg och bra ut i den redan nu 7 kg från slutmålet, jag som aldrig någonsin har känt mig helt snygg i en klänning, så vore det bra dumt att inte köpa den.. *ler*




Tog en bild på mig själv med mobilen (bilden i detta inlägget), och när jag sedan tittade på bilden, var det tom. så att jag själv såg att det verkligen syns nu hur mycket jag gått ner redan. Har sett det innan, men inte så här tydligt. Har tittat på bilden flera gånger sedan dess och kan knappt fatta att det är jag. *ler*   




Har gått ner nästan 9 kg på knappt tre månader.. Svårt att fatta och inse, men är sjukt stolt över mig själv!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Av Lina - 11 april 2013 12:44

Torsdag idag och min andra arbetsvecka är snart avklarad. Har gått bredvid en kollega hittills för att bli lite varm i kläderna igen sas, och för att komma in i o lära mig dem nya rutinerna. Måste säga att det varit väldigt nyttigt och bra. Det har k...

Ovido - Quiz & Flashcards