Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Viktresan fortsätter

Av Lina - 17 mars 2013 16:47

Min viktresa fortsätter, och jag har nu kommit fram till vad jag vill ha som slutmål. Har länge varit osäker, men har känt att någonstans mellan 57-60 kg känns lagom. Men nu har jag bestämt mig; mitt slutmål är 58 kg. Känns lagom till mina 157 cm i längd. *ler*




Tyvärr visade vågen lite plus igår (för första gången sedan jag gick med i viktväktarna). Inte så mycket sådan tur är, men jag blev ändå besviken då jag absolut inte hade förväntat mig att få plus. Hade inte förväntat mig att jag skulle få jättemycket minus denna veckan, för att jag vet med mig själv att jag HAR slarvat en del med kosten denna veckan. Men SÅ jäkla mycket har jag inte slarvat, och jag har tränat mycket denna veckan som gengäld. Jaja, det tar jag igen nästa vecka!    Och det var som sagt inte mycket alls; +0,2 kg. Löjligt lite egentligen. *ler* Som någon sa "gå på toaletten o skit så blir du av med det plusset". haha   Tror att plusset är en blandning av att jag slarvat lite med kosten och att jag är "i ägglossningstider", och då kan man ju samla på sig lite vätska, precis som man gör runt mensen. 




Men, nu tar jag nya friska tag. Började i slutet av förra veckan att göra "plankan" en gång om dagen varje dag. Det är faktiskt inte så lätt som det ser ut, men man klarar av att göra den längre för varje dag.    Så det ska jag fortsätta med. Jag behöver ju inte bara gå ner i vikt, jag behöver ju bygga lite magmuskler också.

Träningsveckan med start idag ser ut så här tänkte jag;
Idag; Plankan + 20 min express workout Zumba

Måndag: Plankan + 40 min cardio Zumba
Tisdag: Plankan + situps 15stx3
Onsdag: Plankan + 40 min cardio Zumba

Torsdag: Plankan + situps 15stx3

Fredag: Plankan + 40 min cardio Zumba

Lördag: Vilodag

Söndag: Plankan + situps 15stx3




Min kära älskade pappa sa något till mig igår som faktiskt gjorde mig lite ledsen. Jag älskar min pappa o jag vet att han aldrig menar något illa, men ibland talar han innan han tänker. Igår när vi pratade om min vikt sa jag att mitt slutmål är 58 kg. Till detta fick jag till svar att "det har du väl haft som mål förr höhö". Sättet han sa det på lät för mig "jaja det har du försökt med förr, varför skulle du lyckas denna gången?" Jag vet att det med all säkerhet inte var så han menade egentligen, men det kändes så för mig. Men, i stället för att fortsätta vara ledsen över det tänker jag använda det som en sporre till mig själv. Jag ska minsann visa honom att jag kan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards