Alla inlägg den 12 december 2011

Av Lina - 12 december 2011 09:35

Nu är det verkligen nära till det mesta känns det som!
* Lucia, UL och KLARA samtal - imorgon
* Julfest med jobb - på torsd.

* Julafton - Om knappt två veckor

* Nyårsafton - Om knappt tre veckor

* Milo 3 år - Om mindre än 4 veckor

* Lillans bf. - Om knappt en månad, 29 dagar idag!


Allt inom en månad!   Fatta att denna månaden kommer gå FORT!! Men, som ni vet så gör det inte mig något.. Tiden får hemskt gärna gå riktigt fort nu. *ler*    Men, samtidigt vill jag ju så klart NJUTA av alla dessa högtider OCKSÅ. Vill ju samtidigt passa på att njuta av att bara ha ett barn att ta hand om. Lär ju bli en hel del mer att göra sedan när man både har en trotsig 3 åring och en liten nyfödd som är beroende av en till 100%. *ler* Så även om jag hoppas och vill att tiden ska gå så fort som det bara går, så vill jag faktiskt ändå att tiden inte går FÖR fort trots allt. Och även om jag är trött på att vara gravid och längtar som en tok efter att få träffa lillan, så hoppas jag ändå att hon stannar i magen i 3 veckor till åtminstone, så att hon kommer på "rätt sida året". Dvs på den sidan vi tycker är bäst för både henne och oss; början på januari 2012.

Imorgon är det alltså Lucia, och vilken Lucia sen! Först ska vi till Milos dagis och se på när dem lussar. Sedan kl.14:00 ska vi få se lillan på ul igen! För förmodligen sista gången.. Säger förmodligen för att jag trodde ju att förra ul'et skulle bli det sista, men så blev det ju inte.    Läkaren tyckte att vi skulle göra en flödeskontroll till, och att han då även skulle passa på att göra ett vanligt ul på lillan också. Så därför blev inte förra gången sista gången. *ler* Men, om allt fortfarande ser bra ut imorgon, så BÖR detta vara sista gången. Så får passa på att njuta ordentligt när vi kikar på skärmen imorgon. Ul'et imorgon blir ju sista ul'et jag kommer göra öht. (om läkaren nu inte bestämmer sig för att vi bör göra ett till innan hon kikar ut) Eller, sista ul'et av detta slaget iaf. *ler* Fler barn blir det i alla fall inte som det känns nu.
Sedan direkt efter flödeskontrollen/ul'et ska vi äntligen få träffa KLARA gruppen igen. Har ju bara varit på ett samtal ännu så länge, och vi skulle ha träffat henne för en vecka sedan, men då var hon sjuk. Hoppas nu inte att någon av oss blir sjuka imorgon, så att vi får skjuta på det.    Jag åkte på någon magsjuka av något slag i lördags kväll/natt och spenderade hela natten, fram till strax innan 03:00, spyendes på toaletten.    Har varit kräkfri sedan då strax innan 03:00 i lördags natt, men mådde illa och var trött hela dagen igår. Idag mår jag mycket bättre. Är trött som vanligt, men inte tröttare än normalt. Ännu så länge visar varken Milo eller Fredrik några tecken på att ha blivet smittade, men det kan ju komma väldigt plötsligt och fort, så jag ropar inte Hej ännu. Håll tummarna på att dem håller sig friska!
På KLARA samtalet imorgon ska vi i alla fall tillsammans med bm'an skriva ihop en förlossningsplan. Känns bra att göra det tillsammans med en bm'a som vet betydligt mer om all smärtlindring än vi vet, och så kommer det ju direkt in i min journal, så det SKA inte kunna missas av personalen på förlossningen sedan när det är dags.

På torsdag ska jag äntligen få träffa alla mina arbetskamrater igen! Har ju inte träffat dem på drygt tre månader nu, så ska bli riktigt roligt att få träffa dem igen. Ska på julbord på Big bowl i Malmö, ska vara där 18:15. Först blir det julbord och sedan bowling. Blir ju dock inget bowlande för min del tyvärr, får hejja på dem andra ist. Får se hur länge jag orkar vara där. Blir ju trött rätt fort på kvällarna, och har ju ont när jag sitter och står för länge, och det lär ju bli en hel del av detta under kvällen. Men ska försöka härda ut till 22:00 åtminstone. *ler* Har lyckats charma in mig hos Fredrik, så jag behöver inte köra och hitta parkering inne i Malmö sådan tur är.    Och Fredriks mamma har sagt att hon kan sitta här uppe medan Fredrik är och hämtar mig, så vi (Fredrik) behöver inte väcka och ta med sig Milo när han ska hämta mig. Jättebra!   

Julafton i år ska vi fira nere i Trelleborg. Men som alltid när vi firar julafton nere i Trelleborg börjar vi firandet redan kl.12:00, hos Fredriks föräldrar, med jullunch. Sedan kör vi ner till Trelleborg så att vi är där när Kalle börjar. Milo får träffa alla sina kusiner, utom Minnéa till jul detta året. Kul!    Först får han träffa alla "kusinerna Engkvist" till jullunchen, sedan får han träffa "kusinerna Törnquist" (Andersson) på eftermiddagen o kvällen. Min bror kommer ner tillsammans med båda sina barn detta året. Jätte kul!   

Nyårsafton har vi ännu inget bokat öht. Har faktiskt inte börjat känna någon stress över detta ännu. Vet ju att vi kommer fira det med någon, vem och vart är bara inte bestämt ännu. *ler* Så länge det inte blir en nyårsafton med ALLT för mycket "tjo o stim", så spelar det inte mig så stor roll med vem och vart vi firar nyår detta året. Jag lär ju vara väldigt trött ändå, och kommer mest vilja ta det lugnt så att inte förlossningen riskerar att sätta igång innan tolvslaget. *ler* Så fram till kl.24:00 får det hemskt gärna vara en riktigt lugn och skön nyårs "fest", men så fort vi passerat tolvslaget får det hemskt gärna bli lite "livligare och rörligare" firande, för att då får lillan hemskt gärna komma precis när som helst!   

Hoppas dock att hon väljer att kika ut antingen innan den 7:e eller strax efter, så att vi är hemma och kan fira Milo när han fyller 3. *ler* Hoppas ju även för deras skull att dem får vars en egen födelsedag. Även om det vore "häftigt" om hon kom den 7 januari precis som sin bror, så är det ju roligast för dem om dem får vars en födelsedag. Om det så bara är en dag mellan. Tycker att det är viktigt att dem får vars en födelsedag att känna sig lite extra speciella på. Blir ju inte att dem kan känna sig speciella på samma sätt, om dem fyller år på samma dag. Innan dem med tvillingar yttrar sig så vet jag ju att tvillingar fyller år på samma dag av naturliga själ, och att deras föräldrar utan tvekan är duktiga på att få båda två att känna sig lite extra speciella.  Men det är ju lite skillnad. Och nu går jag ifrån detta ämne innan jag rör till det och trampar någon på fötterna. Hoppas alla förstår hur jag tänker och vad jag menar. Så. Punkt.   

Skapa flashcards