Alla inlägg den 17 december 2011

Av Lina - 17 december 2011 08:27

Undrar om min lilla tjej har planer på att komma innan sitt bf? Har aldrig gjort "nr.2" så mycket som jag gjort dem tre sista dagarna. Har gjort "nr.2" 2-3 gånger om dagen, igår var jag nog tom. uppe i 4 gånger, VARJE dag nu dem tre sista dagarna. Så ofta gör jag ALDRIG "nr.2". Och hela kvällen igår hade jag en "mensvärkskänsla", som fortfarande sitter i. Har inte haft "mensvärkskänsla" sedan början av graviditeten. Och igårkväll hade jag en del sammandragningar utan att jag ansträngt mig öht, kom plötsligt när jag satt ner i soffan. Dem kom och gick i ca 40 min. Dem gjorde dock ej ont. Första gången jag fått sd utan att ha ansträngt mig. Det har i rätt många veckor nu känts som att lillan trycker neråt, knakar och har sig både när jag rör på mig och när jag sitter eller ligger stilla. Men på senaste bm/mvc besöket för runt 1½v sedan var hon fortfarande ruckbar, dvs ännu ej fixerad. Men det behöver ju inte betyda att hon inte skulle kunna komma tidigare. Många bebisar fixerar ju inte sig förens under förlossningen.. Allt detta behöver självklart inte betyda att hon kommer komma innan sitt bf, men man undrar ju?

På ett sätt hoppas och vill jag hemskt gärna att hon kommer typ idag, för att jag är SÅ trött på att vara gravid, vill ha tillbaka min egen kropp, och jag längtar efter att få träffa lillan SÅ mycket! Men samtidigt så vill jag ju helst inte att hon ska komma innan nyår. Inte så mycket för min egen skull, utan för att jag känner att jag själv hade inte velat fylla år i slutet av december och alltid vara sist ut med allt, fylla år sist, kunna ta körkortet sist, alltid vara yngst osv. Bättre då att fylla år i början av januari. Visst kan det säkert vara mysigt att fylla år i december också, men nej.. Bättre att fylla år i början av året än i slutet, känner jag.

Men OM nu lillan ska komma innan nyår hoppas jag att hon kommer nu innan alla julhelgerna drar igång. Får försöka vila så mycket jag bara kan dem sista dagarna innan det nya året. Hur nu det ska gå till med tanke på att Milo bara ska vara på dagis månd-tisd nästa vecka, sedan ska han inte dit mer igen förens den 2 jan..

Ovido - Quiz & Flashcards