Alla inlägg den 22 december 2011

Av Lina - 22 december 2011 10:40

Sitter här och gråter för att jag känner mig som världens sämsta mamma.   
Milo har inte gjort annat än att gnälla, bråka och trotsa dem två sista dagarna. Eller, dem sista veckorna skulle jag vilja säga, men detta är första gången han hållit på två dagar på raken, från morgon till sen em. Inte så konstigt att jag haft mycket förvärkar dem sista dagarna, ont i magen och mår illa. Lillan där inne blir väl minst lika stressad och frustrerad som jag är.   

Men jag skyller absolut INGET på Milo! Självklart INTE! Det är inte hans fel att hans mamma känner sig/är ständigt trött, orkeslös, har ont och känner sig stor och otymplig. Jag har mått ganska dåligt i princip hela graviditeten, men dem 2-3 sista månaderna har varit dem jobbigaste. Får mer ont ju längre in i graviditeten jag går, blir tröttare, får sämre tålamod och ork. I princip det enda jag orkar just nu är att halvsitta i soffan framför datorn eller ligga ner och se på tv. Känner mig som världens slöaste mamma.    Inte så konstigt att Milo känner sig frustrerad och uttråkad och tar ut det genom att bråka, gnälla och trotsa. Vilket barn hade inte gjort det?

För att öht orka ta hand om Milo just nu, så de dagar han är hemma och inte på dagis, så försöker jag få han att se på tv och/eller leka själv på förmiddagen, sedan på em. försöker jag underhålla han lite iaf, genom att rita med han, bygga klossar mm. Och detta har han accepterat. Fram tills för ett par-tre veckor sedan. Nu är han väl lika trött och frustrerad som sin mor.

När lillan är ute ska alla extrakilon bort! Jag är trött på att känna mig stor och trött. Jag vill känna mig smal och framför allt PIGG! Och jag vet ju av erfarenhet att utan en massa extrakilon så BLIR man faktiskt piggare! Så jag ska använda denna jobbiga graviditet med trötthet, stor mage och ont i rygg o fogar, som motivation till att bli av med resterande extrakilon, så fort lillan är ute och amningen och allt sådant kommit igång och börjat fungera, dvs så fort orken efter förlossningen är tillbaka. Jag vill känna mig som en pigg och glad mamma igen!

Ovido - Quiz & Flashcards