Alla inlägg den 10 december 2011

Av Lina - 10 december 2011 10:56

Känns helt sjukt! Idag är det precis EN MÅNAD kvar till bf!! I värsta fall går jag ju över tiden typ två veckor, men oavsett så är det sjukt nära nu!    Men det KAN ju även innebära att hon kommer om mindre än en månad.. Inom två veckor hoppas jag inte att hon kommer även om jag är sjukt less på att vara gravid, men efter tolvslaget på nyårsafton får hon väldigt gärna komma precis när hon vill! (helst inte på Milos födelsedag i heller dock..   ) 

Jag kommer dock göra vad jag kan för att INTE gå över tiden.. Om det nu finns något sätt som verkligen fungerar för att få igång förlossningen vet jag inte (förutom igångsättning på förlossningen *ler*), men dem sätt som sägs kunna sätta igång förlossningen tänker jag minsann prova!    Bara tanken på att gå över tiden får nästan mig att bli lite deprimerad faktiskt. Försöker ställa in mig på att jag kommer gå över tiden (vilket jag säkert kommer göra bara för att.. *ler smått*), för att jag vet ju att risken att jag gör det kan vara rätt stor. Så då är det bättre att ställa in sig på det, och sedan bli positivt överraskad om det sätter igång innan. Men just nu är jag så fruktansvärt LESS på att vara gravid, så jag ORKAR VERKLIGEN INTE gå över tiden!! Tyvärr har jag väl inte så mycket att säga till om den saken, men i alla fall...

Har som sagt och som ni vet varit väldigt less på denna graviditet ett bra tag nu (och ni är väl trötta på att höra mig gnälla om det..   ), men ju närmare bf jag kommer, ju mer längtar jag även efter att få träffa vår lilla sessa. *ler*    Har ju så klart längtat efter att få träffa vår lilla sessa hela tiden, men tyvärr har känslan av att vara trött på graviditeten (läs "att ha ont, vara trött, och känna mig orörlig och stor"), tagit största delen av mina känslor under denna graviditet. Tyvärr.   Men den sista veckan har längtan efter att få träffa vår lilla sessa som gömmer sig där inne blivet allt större och större. Är SÅ nyfiken på att få veta och se vem hon är. Kommer hon vara lik Milo? Kommer hon vara mest lik mig eller Fredrik? Hur mycket hår kommer hon ha? Vad för sorts personlighet kommer hon ha? Kommer hon vara lik Milo i humör och personlighet, eller kommer dem att vara som natt och dag? Kommer hon vara mindre, lika stor, eller större än Milo? Kommer hon vara lika pigg och aktiv som hon är i magen?  Jag vill veta ALLT om den lilla gymnasten som gömmer sig i magen. *ler*    Och detta helst igår. *ler*   

Skapa flashcards