Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Nu är det jäkligt nära....

Av Lina - 4 mars 2013 10:27

4 mars idag.. Mao KNAPPT en månad kvar tills jag börjar jobba igen efter att ha varit hemma i 1½ år.. Detta känns verkligen skitskumt! Ha gått hemma i 1½ år och så plötsligt är det knappt en månad kvar tills jag ska börja jobba igen.. Hur gick det till? Vart tog det 1½ året vägen? Detta 1½ året kan man väl säga har gått väldigt fort men ändå inte, på något vis.. Vissa dagar känns det verkligen som att jag varit hemma i 1½ år och det ska bli väldigt skönt att komma igång och jobba igen. Men sedan andra dagar känner jag nästan lite ångest inför att börja jobba igen för att det känns som att detta året med Mira har gått allt för fort! Men jag är nog mest bara nervös. Känns nervöst att börja jobba igen efter att ha gått hemma varje dag i över ett år. Men, jag vet ju att det bara kommer vara dem 2-3 första veckorna kanske, som det kommer kännas konstigt och vissa dagar säkert även lite jobbigt, men sedan kommer jag vänja mig och tycka det är lika roligt igen, som jag faktiskt tyckte det var innan jag gick hem. *ler* Vet ju att jag har valt rätt yrke, ett yrke jag trivs med.   

Med tanke på vilket sorts yrke det är, att det är i hemtjänsten och att vi cyklar till våra vårdtagare, dvs är utomhus rätt mycket, så kan man ju säga att jag kommer tillbaka till rätt årstid iaf. *ler* Det är som härligast att jobba i hemtjänsten på våren och sommaren. Och nu har ju solen äntligen börjat kika fram allt mer.   *I like!*     




Nu när solen äntligen börjat kika fram och det så smått börjat bli lite plusgrader har även min lust och motivation för att ta härliga långpromenader kommit tillbaka. Tog en lång promenad på lite mer än 3 km igår efter att jag varit på babysim med Mira. Har tänkt ta en promenad varje dag hela denna veckan också. Idag tänkte jag ta en lång promenad med Charlie så fort Fredrik kommer hem från jobb (likadant på fred), och tisd, onsd och torsd när Milo ska till dagis, tänkte jag sätta ståbrädan på vagnen och GÅ till dagis, både när jag ska lämna och när jag ska hämta, Milo. En promenad på totalt ca 40 min (15-20 min dit o 15-20 min hem). Så en 40 minuters promenad x 2 tisd-torsd. Så länge vädret tillåter det och det fungerar bra med Milo, har jag tänkt gå till dagis varje dag nu innan jag börjar jobba. Och så fort min hosta försvunnit helt ska jag försöka komma igång och jogga, och har tänkt jogga med Charlie varje månd och fred. Bra motion för både mig och Charlie mao. Nu SKA jag lyckas gå ner mer än bara ett halvt kilo i veckan! Att det "bara" blir ett halvt kilo vissa veckor; helt ok, men nu SKA det börja hända mer på vågen! Jag har ännu så länge gått ner totalt 4 kg, men jag har ca 10 kg kvar att gå ner. Slutmålet är någonstans mellan 57-60 kg,och jag väger nu (ca) 69 kg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards