Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Mer än bara tränar..

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminskningen. Men, om detta får ni läsa på min andra blogg; www.linasnyaliv.bloggplatsen.se    Läs och kommentera gärna!   



Jag började ju jobba efter mammaledigheten den 1 april, och jag känner att jag kom in i jobbet ganska fort, och det känns väldigt skönt att vara tillbaka igen. Men jag jobbade inte så många veckor innan det var dags för semester.. haha    Hade semester v.24-25 Vecka 24 var vi i Mölle i fem dagar. Det var några riktigt mysiga dagar och vi hade en himla tur med vädret. Vi gjorde väl egentligen inte jättemycket, utan njöt mest av det härliga campinglivet och semestern. Men ena dagen var vi på pannkaksladan som ligger vid Höganäs,inte så långt därifrån. Har hört rätt mycket om den där pannkaksladan, men jag måste vara ärlig och säga att jag blev ganska besviken. Pannkakorna var goda men ingen sensation (hur det nu stavas) skulle man väl kunna säga. Och tillbehören var inga särskilda. Helt vanliga tillbehör man har när man äter pannkakor hemma i princip. Jag hade förväntat mig lite fler olika sorters sylter och lite färska bär. Fredrik var väl inte jätteimponerad han i heller, men han kände ändå att han kan tänka sig att åka dit fler gånger; om/när vi är i närheten av Höganäs. Jag känner "visst kan vi åka dit fler gånger, men jag kommer inte sakna det om vi inte åker dit igen". Så nej.. Överreklamerat helt klart.



Vi hade som sagt tur med vädret när vi var där. Men sådan tur är hade vi koll på väderleken.. Visste att det skulle regna på torsdagen när vi skulle åka hem, så vi tog ner förtältet redan på onsdags kvällen. Och det är vi väldigt glada över att vi gjorde. För att SOM det regnade hela natten och hela torsdagen! Vi hade fällt ut markisen och satt upp ena sidoväggen, och även om det går ganska fort att fälla tillbaka den och ta bort sidoväggen han vi bli ordentligt blöta. Så vill inte veta hur blöta vi hade blivet om vi skulle ta ner förtältet i det vädret..



Innan vi körde hem körde vi inom ett par "bekanta" som bor i närheten av Mölle, där vi blev bjudna på lunch. Mycket trevligt och uppskattat. *ler*



Vecka 25 hade jag semester själv tillsammans med barnen. Hur mycket semester man nu kan kalla det.. haha    Dem är ju väldigt aktiva båda två, framför allt Mira som är som en liten Duracell kanin som bara går o går o går... Och sedan Mira också började på dagis accepterar hon inte längre när Milo tar saker från henne. Vilket innebär att ena stunden är det Milo som gnäller och skriker för att Mira tar något från honom, nästa stund är det Mira som gnäller och skriker för att han tar något från henne.. Dem ska ju tvunget ha samma saker mest hela tiden.. Och sedan blir Milo väldigt fort uttråkad. Han vill att det ska hända något i princip hela tiden. Och gör det inte det blir han väldigt uttråkad, gnällig och gränstestande. Mira är ännu så länge väldigt lätt att ha att göra med på det viset. Hon är fortfarande väldigt nöjd och belåten bara hon får vara med oss och bara hon får gå omkring och lulla och undersöka saker.

Men, jag hade ju inga tider att passa, och vädret var bra, så visst var det lite semesterkänsla ändå.   

Vi var nere i Trelleborg hos mina föräldrar ett par dagar (sov över en natt), och en dag var vi på fika- och lekträff. Så vi fick dagarna att gå iaf. *ler*



Förra helgen var det midsommarafton. Den spenderades med Fredriks familj hos Fredriks bror. Satt i deras uterum och åt och drack gott, och planerade den kommande kräftskivan vi ska ha i sommar. Vi hade kört dit med husvagnen för att slippa "bråka" om vem som skulle köra och för att slippa köra hem mitt i natten med två trötta barn.



I tisdags började jag jobba igen efter min två veckor långa semester. Ska nu jobba i 4 v, sedan är det semesterdags igen. *ler* Även då i två veckor. Hoppas solen och det fina vädret hittat tillbaka tills dess




 
 
mammajakeline

mammajakeline

27 juni 2013 09:58

Låter som en härlig semester och midsommar! Skönt ändå att ha viktminskningsbloggen separat. :) Önskar att jag hade semester att se fram emot, men inte ännu dessvärre. Får se om vi tar någon vecka i september eller så...

http://mammajakeline.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Av Lina - 11 april 2013 12:44

Torsdag idag och min andra arbetsvecka är snart avklarad. Har gått bredvid en kollega hittills för att bli lite varm i kläderna igen sas, och för att komma in i o lära mig dem nya rutinerna. Måste säga att det varit väldigt nyttigt och bra. Det har k...

Skapa flashcards