Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Nästa vecka också..

Av Lina - 22 mars 2013 12:22

Nästa vecka också, sedan börjar allvaret igen. Inget mer "ta det lugnt varje morgon och sedan göra vad jag vill, när jag vill". *ler* Men visst, de dagar jag är ledig kommer barnen inte vara på dagis, så dessa dagar kan man ju ta det lugnt på morgonen o sedan göra vad man vill hela dagen, och de dagar jag jobbar kväll kan jag också ta det lugnt på morgonen.  Men det blir ju inte alls samma sak, och framför allt kan man inte göra det varje dag som jag kunnat nu i 1½ år.




Just nu är det faktiskt lite blandade känslor igen.. För bara några dagar sedan kände jag, som jag känt dem 3-4 sista veckorna, att det bara skulle bli skönt och behövligt (framför allt behövligt) att börja jobba igen. Men nu dem 2-3 sista dagarna har det blivet lite blandade känslor igen. Är väl så ju närmare man kommer "dagen D". *ler* Tycker fortfarande att det ska bli skönt och behövligt, och även roligt. Men samtidigt så känns det lite tråkigt också. Kommer inte kunna mysa med Mira hela dagarna (eller med båda två de dagar Milo inte är på dagis), och när hon väl börjar på dagis är jag rädd att hon plötsligt och fort ska bli så himla "stor". Dem får ju mer stimulans och utvecklas därmed mer, när dem börjat på dagis. Och detta ser jag så klart fram emot att få följa. Men som sagt, plötsligt kommer hon bli så stor... Vill att hon ska vara liten ett tag till.. *ler*

Sedan ÄR det ju väldigt bekvämt att kunna ta det lugnt VARJE morgon, och kunna göra vad man vill när man vill VARJE dag..

Känns lite vemodigt också eftersom att detta är sista gången någonsin som jag kommer vara mammaledig.. Vi har satt ett definitivt stopp för bebisverkstaden nu. *ler*




Men, samtidigt ska det som sagt bli både skönt, behövligt och roligt att börja jobba igen. Komma in i lite mer normala rutiner igen, träffa alla härliga arbetskamrater igen, och KOMMA HEMIFRÅN och vara "MER ÄN BARA MAMMA" mer än bara någon gång då o då. Bara detta ska bli väldigt skönt måste jag erkänna. *ler* Jag älskar våra barn, men just nu håller jag på att bli tokig på dem. *ler smått* Milo har VÄLDIGT mycket energi i kroppen som han inte riktigt vet vart han ska göra av den, och blir han minsta lilla uttråkad (vilket han blir fort, flera gånger om dagen, varje dag) så bråkar han med och är taskig mot Mira, är elak mot hunden, gnäller och bråkar. Och Mira då.. Dels märker man på henne att hon behöver allt mer o mer stimulans nu, mer än jag känner att jag kan ge henne (inte "den" sortens stimulans iaf), så hon BEHÖVER börja på dagis nu känner jag. Och dels har hon blivet så GNÄLLIG den sista tiden. Gnäller och blir ledsen i princip varje gång hon trillar (oavsett om hon slår sig eller ej), och gnäller och blir ledsen så fort Milo tar i LITE för hårt (vilket han gör OFTA varje dag). Och är jag hemma är det BARA jag som gäller när hon blir ledsen. Skulle Fredrik ta upp henne o försöka trösta henne blir hon ist FÖRBANNAD.... Och att lyssna på hennes gnällande jag vet inte hur många gånger om dagen, varje dag.. Jag håller på att bli tokig! (sådan tur är så är hon en riktig liten solstråle med massor av humor där i mellan. Precis som Milo är  )




Ja nej.. Så även om känslorna är blandade, så ska det mestadels bli skönt, behövligt och roligt :-)

Var på planeringsdagar med en del av mina arbetskamrater igår, och blev då påmind om vilken härlig stämning det faktiskt ÄR för det mesta på jobb.       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards