Alla inlägg den 28 december 2011

Av Lina - 28 december 2011 14:15

Pust!! Allt såg bra ut idag också! Undertrycket hade stiget ytterligare, men övertrycket hade sjunkit till det mer normala igen. Trycket låg idag på 135/85. Och urinprovet visade på inga spår av äggvita! Så allt ser mao fortfarande BRA ut! Min kropp sköter mao fortfarande sig som den ska!       SÅÅ skönt!!   

Huvudvärken trodde hon berodde på hormonerna nu så här i slutet. Magvärken kunde hon inte riktigt förklara, men hon trodde inte att det var någon fara, att det bara är som att lillan växer och blir större, och mao trycker på mer. Men skulle jag få en blixtrande/flimmrande huvudvärk så skulle jag ringa in till förlossningen direkt.


Sf måttet hade ökat 1 cm på en vecka även denna gång, så det ligger nu på 35 cm, så följer fortfarande sin kurva jättefint. Hon var lite lugnare idag, så idag pickade hjärtat på i lite mer normala 153 slag. Förra veckan var hon ju riktigt pigg o vild, så då pickade det på i hela 161 slag. *ler*


Eftersom att jag ska träffa läkaren nästa vecka, och hon har semester nästa vecka, tyckte hon vi kunde vänta med nästa besök till den 10 jan. Om jag inte redan fött då, mao. *ler* Jag skulle be läkaren kolla mitt blodtryck och urin så att det blir kollat nästa vecka också, och så skulle jag fråga han vad hans åsikt är huruvida jag bör gå över tiden eller inte. Jag hoppas så klart han kommer svara nej på detta.     Antar att det blir igångsättning runt den 10:onde om hon inte kikat ut innan, om jag nu enligt honom inte bör gå över tiden.


Är iaf. SÅ lättad över att allt fortfarande ser bra ut! Nu är det bara att fortsätta försöka ta det så lugnt det går, och hoppas att kroppen fortsätter sköta sig som den ska *ler*

Av Lina - 28 december 2011 10:35

Nu är jag så där supernervös inför mvc/bm besöket igen som jag var för någon vecka sedan också.    Är denna gång nervös över vad både urinprovet och blodtrycket ska visa pga att jag dem senaste 4-5 dagarna haft mycket problem med huvudvärk, ont i magen, samt att mina ben och fötter börjat svullna upp på kvällarna. Och för en vecka sedan hade jag ju fått en blodtryckshöjning. För två veckor sedan låg blodtrycket som vanligt på 135/65, men förra veckan hade det stiget till 140/80. Vet att det är inom gränsen för normalt, men det är dock en höjning, och hon sa att det är först när övertrycket överstiger 140 som man ska börja vara extra uppmärksam. Är rädd att det ska vara över 140 idag, med tanke på hur jag mått dem senaste dagarna.   

Är blodtrycket (för) högt idag kommer jag nog vilja att vi begär planerat snitt. För att även om jag väldigt gärna vill uppleva en vaginal förlossning, så vill jag absolut INTE riskera någonting. Och är blodtrycket för högt idag, känner jag att jag inte vill chansa. Det är det inte värt. Kommer bli ledsen om det nu blir så. Känns som att det vore ju självaste F*N om havandeskapsförgiftning skulle börja spöka NU, när jag är så här nära målet. Gick in i v.39, dvs 38+0 idag, mao 2 v kvar till bf. Men, är det så att jag börjat visa tecken på hf nu, så är det faktiskt inte värt risken att chansa. Inte med tanke på hur det gick sist.


Kan inte klockan vara 13:00 snart?

Uppdatering kommer..

Ovido - Quiz & Flashcards