Alla inlägg den 31 december 2011

Av Lina - 31 december 2011 11:09

Årets sista dag idag då. Om 13h får lillan hemskt gärna kika ut...   


Jag har sedan igår haft en ganska ihärdig "mensvärkskänsla" som i mellanåt strålat ut mot ryggen och ner i benen. Igår satt den verkligen i HELA dagen med bara ett par korta uppehåll. Tror jag vaknade fyra gånger i natt och gick på toaletten, och varje gång gjorde mensvärkskänslan sig påmind. Vid 05:00 hade jag även huvudvärk.    Men sådan tur är lyckades jag somna om ändå även då.  Har mensvärkskänsla idag också, men den är ännu så länge inte lika jobbig som den var igår. Idag är den ännu så länge ganska dov. Hoppas inte att jag ska behöva gå omkring med denna mensvärkskänsla i flera dagar innan hon bestämmer sig för att kika ut. Med tanke på att jag har mycket problem med huvudvärk, mensvärkskänsla som i mellanåt strålar ut mot ryggen, och bröst som ömmar i jämna mellanrum, så HOPPAS jag att det är kroppen som förbereder sig och att hon kikar ut inom några dagar.

Det brukar ju vara så att när man planerat något, så brukar värkarna sätta igång. Så vi får väl helt enkelt se till att planera en hel massa nästa vecka.    Har iaf tänk fira Milos 3 års dag på lörd om en vecka, hans födelsedag är ju på en lördag, nästa lördag, denna gång, så då passar det ju utmärkt att fira hans dag på hans dag sas. *ler* Vi har i alla fall bestämt oss för att inte ha något stort barnkalas för honom detta (nästa) året. Iom. att det är så nära lilltjejens beräknade förlossning när han fyller år så vet man ju inte vilken dag hon väljer att kika ut. Hon kanske kommer denna (nästa) veckan, dvs innan Milos födelsedag, hon kanske kommer efter hans födelsedag. Oavsett när hon väljer att kika ut, så kommer framför allt JAG inte orka ha något stort barnkalas som dem flesta nog förstår. *ler* Och dessutom så skulle det vara så att hon väljer att kika ut på lördag när Milo fyller år och vi tänkt ha hans kalas, så får ju familjen reda på det rätt fort och okomplicerat sas, medan det hade varit väldigt många att ringa runt till och avboka, om vi skulle ha ett stort barnkalas. *ler* Så vi hoppas och tror att alla har förståelse för att vi inte kommer bjuda några kompisar till Milos kalas "detta" året.

Jaha.. Hur har jag annars upplevt året som varit då? Jag får nog säga att jag är ganska nöjd över året som varit. Lyckades gå ner drygt 7 kg och han känna mig "ganska smal" för första gången på riktigt länge. Innan jag sedan blev gravid.. hehe    Vi hade hoppats på ett vår eller sommarbarn denna gång, men efter nästan ett helt års försök, blev det till slut ytterligare ett vinterbarn med beräknat födelsedatum i januari precis som Milo. Jag är mest fertil i april månad helt enkelt...    Så from. april månad har resten av året mest bestått av graviditetskrämpor skulle man kunna säga. *ler* Är gladare än gladast över att vi lyckades bli gravida en andra gång, och det är en mycket efterlängtad graviditet och bebis, men denna graviditet har tyvärr INTE varit speciellt rolig, så därför har det tyvärr varit väldigt svårt att njuta över graviditeten så mycket som jag velat.    En extrem trötthet som kunnat ta kol på vem som helst avlöstes av ett ihärdigt och jobbigt illamående som avlöstes av en foglossning som bara blivet jobbigare och jobbigare för varje vecka. Tröttheten har väl egentligen aldrig släppt helt och hållet, utan har suttit i under hela graviditeten, men den har i alla fall inte varit lika extrem som den var de första veckorna. I princip det enda mysiga med denna graviditet är att lillan varit så aktiv och gett sig till känna riktigt mycket varje dag enda sedan v.17 Riktigt mysigt, men även ganska obehagligt i mellanåt.. *ler*
Ja som sagt.. Detta året har mest handlat om min graviditet, och den har som sagt varit ganska jobbig. Men, trots detta känner jag som sagt mig nöjd över året som varit.   

Mina förhoppningar inför 2012 är att amningen ska fungera bra med lillan, och att Milo ska tycka om sin syster. Hoppas även att jag ska lyckas bli av med alla kilon från graviditeten (12 kg i nuläget) samt resterande kilon som jag inte han bli av med innan jag blev gravid. Ser fram emot att bli rörligare och piggare helt enkelt. *ler* Och så ska det bli SÅÅ spännande att få träffa den lilla gymnasten och kickboxaren som gömt sig i magen i nästan 10 månader. *ler* Få se hur hon ser ut och få lära känna henne. Tror bestämt att 2012 kommer bli ett bra år!   



GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!

Ovido - Quiz & Flashcards