Alla inlägg den 29 december 2011

Av Lina - 29 december 2011 11:23

Ja halvt handikappad kände jag mig hela em. och kvällen igår.
Igår em. småsprang (dvs små korta halvsnabba steg) jag typ 20 m på vägen tillbaka från postlådan för att det sprang en älg på åkern (första gången vi sett en älg här!) och jag ville att Fredrik skulle få se den. Prata om att jag fick betala för det sedan resten av em. och kvällen! Har nog aldrig haft så ont i fogarna som jag hade hela em o kvällen igår. Riktigt jäkla ont hade jag!    Så numera kan man alltså inte ens småspringa med små korta steg ens 20 m, utan att man blir näst in till handikappad efteråt..   
Vi var bjudna till Fredriks föräldrar igårkväll, vi och mina föräldrar, och jag kan ju inte påstå att jag kände mig vidare social och trevlig.   Fogarna gjorde som sagt riktigt jäkla ont, oavsett om jag stod stilla, gick omkring eller satt ner. Halvlåg jag eller låg helt, så kändes det dock lite bättre. Ryggen spökade riktigt mycket också, så jag klarade bara av att sitta vid bordet på en vanlig stol när vi åt. Så fort vi ätigt färdigt var jag tvungen att gå in och lägga mig i soffan för att det inte skulle kännas som att ryggen skulle gå rakt av eller något.


Hade sett fram emot gårdagen, att sitta och prata och ha trevligt med både mina och Fredriks föräldrar, för att det brukar vara riktigt trevligt och mysigt. I stället fick jag ligga inne i soffan och vara lagom osocial större delen av kvällen.    Inte precis vad jag hade tänkt mig. Allt pga en jäkla ÄLG! *ler smått*

Milo var iaf pigg och glad och underhöll oss alla hela kvällen. *ler*    Det var först närmare 23:00 som han så smått började tackla av. En liten stund.. Sedan fick han plötsligt ny energi igen och underhöll oss igen fram till vi körde hem runt 23:40. *ler*

Mina föräldrar sov över här i natt, och körde hem vid 10:40 tiden.

Skapa flashcards