Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Idag är jag riktigt trött på det

Av Lina - 8 december 2011 12:26

Idag är en sådan dag då jag känner mig riktigt trött på att vara gravid.    Inte för att jag på något vis är tröttare än normalt eller har mer ont än normalt. Jag känner bara mig så himla färdig med att vara gravid. Det är inte roligt längre.    Nästan alla säger till mig att "passa nu på och njut av graviditeten", och börjar bli ganska trött på att höra det, även om jag VET att det sägs i all välmening.
Men hur ska jag kunna njuta av graviditeten när jag är trött och energilös mer eller mindre 24h/dygnet, har ont, och känner mig stor, klumpig och orörlig? Dessutom känner jag mig pga detta som världens just nu sämsta mamma till Milo, och det gör ju inte saken bättre. Jag är trött, lätt irriterad och har väldigt dåligt tålamod. Hur kan man vara en bra mamma då? Får så himla dåligt samvete mot Milo för att jag är så trött och har så dåligt tålamod.    Hade tänkt att vi skulle köra till badhuset och bada i em. Packat väskan och allt. Men inser att jag just nu inte orkar det i heller. Inte ensam, bara jag och Milo, åtminstone. Får bli en sväng ut i trädgården i stället så att vi åtminstone får lite frisk luft idag.

Idag är ingen bra dag känns det som. Varför kommer dessa dagar alltid när Fredrik inte kommer hem från jobb förens senare än han brukar? Försöker hålla upp en glad fasad så mycket jag kan, men vissa dagar går det bara inte. Försöker vara glad och tacksam över att jag är gravid och har en pigg och frisk (vad vi vet) liten bebis i magen. Och jag ÄR glad och tacksam över detta. Men vad hjälper det när jag känner mig så här?

"Nu är det riktigt nära!!" Inte tillräckligt nära. Har drygt fem veckor kvar till bf, och dessa fem veckor känns som fem månader idag. Förlåt för deprimerat inlägg, men idag orkar jag bara inte.

 
 
Ingen bild

Mamma

8 december 2011 21:07

Ooh ÄLSKADE dottern min..detta var inget
roligt inlägg att läsa. Men jag tror att jag
förstår dig vännen..för *smärta* kan ställa till
det mycket för en..tar enormt på ens humör..
vissa dagar ok..vissa dagar *inget visa för andra*
dagar...o vissa helt nere.
Inget direkt att göra tyvärr..men gumman nu närmar
det sig slutsporten.
BAMSEKRAM

 
jakeline

jakeline

9 december 2011 07:31

Jag var också riktigt less på graviditeten sista månaden. Även om man är överlycklig så orkar man inte riktigt med resten av familjen. E var dessutom relatvit trotsig just mot slutet av graviditeten. Inte lätt att njuta av graviditeten då.

Kram på dig och magen!

http://mammajakeline.blogspot.com

Lina

9 december 2011 10:03

Ja Milo är också väldigt trotsig just nu. Eller rättare sagt han blir arg så fort något går emot han, samt vaknar på nätterna i jämna mellanrum, och är arg. Och då menar jag verkligen ARG! Så arg att det inte går att prata med honom. :-( Frustrerande att inte veta varför han blir så arg :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards