Direktlänk till inlägg 2 december 2011

En styck trotsig unge till salu...

Av Lina - 2 december 2011 10:11

"Pojke på drygt 3 år, väldigt söt, äter själv, sover hela nätterna. Dock ej alltid i egen säng. Säljes till högstbjudande."

Nej, han är givetvis inte till salu, men just nu känns det som att det inte är långt ifrån. *ler smått*
Igår när jag skulle hämta han från dagis bråkade och gnällde han och vägrade ta på sig ytterkläderna, så dagisfröken fick hjälpa mig att klä honom. När vi kommer ut till bilen (efter att jag näst in till fått DRA dit honom) vägrar han klättra upp i bilen själv, så trots att jag vet att jag får väldigt ont av det, blir jag tvungen att lyfta upp honom för att öht få med honom hem. Fortsätter sedan gnälla hela vägen hem. Väl hemma och ute ur bilen springer han ifrån mig på gårdsplanen så att jag får springa efter honom för att han inte ska få för sig att börja springa ut mot vägen. Får när jag fått tag på honom näst in till asa in honom i huset.

Idag var det exakt samma visa IGEN. Bara det att det denna gången var när han skulle TILL dagis. Vägrar ta på sig, springer ifrån mig på gårdsplanen, och jag får lyfta upp honom i bilen. Gnäller hela vägen till dagis, och fortsätter enda tills vi kommer in på dagiset.

Det är UUUUNDERBART med trotsiga ungar! Särskilt när man är/känner sig stor, tung, och har ont..   

Igår fick jag i alla fall en stor kram och ett par pussar av honom, när han väl lugnat ner sig, och idag lugnade han ner sig efter bara en liten stund när vi kommit in på dagiset, och kramade om min arm och tog mig sedan i handen och gick in på avdelningen. Så han ÄR ju världens underbaraste unge och jag skulle ALDRIG få för mig att sälja eller byta ut honom.          Men i dessa stunder... Ett, två, tre, fyra....... Får räkna till tio minst tio gånger.. *ler smått*

 
 
Ingen bild

Mamma

5 december 2011 12:06

Usch ja vännen, det är sådana dagar man behöver
räkna till tio, tyvärr ett antal gånger.
Det är jobbigt när dom kommer in i *trots*...
när dom kommit underfund med vad dom vill o
inte vill. Dagis är ju superkul med alla sina
kompisar och där det händer något hela tiden, då
vill man ju inte hem.
Vilken förälder som helst tror jag, upplever
dessa trotsiga stunder *jättejobbiga*...men är
man som du höggravid och har sådana problem
med fogarna så ÄR det ju *extra* jobbigt.
Men han ÄR ju så *himla go* och charmig så
det överväger säkert alla dessa jobbiga dagar?

Lina

5 december 2011 13:07

Fast dagen efter var han ju ett lika stort "monster" som när jag skulle köra han TILL dagis....
Självklart överväger alla hans goa o underbara sidor allt det jobbiga, men vissa dagar är han bra billig på Blocket.. *ler*

 
Ingen bild

Mamma

5 december 2011 13:11

Haha..vi får hoppas slippa se en annons på Blocket*ler*

Lina

5 december 2011 13:55

hehe, lugnt, det kommer inte :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards