Alla inlägg den 1 november 2011

Av Lina - 1 november 2011 10:44

Ställde mig på vågen igårkväll och blev halvt deprimerad. Nej inte riktigt, men iaf.. Går in i v.31 (30+0) imorgon och har nu gått upp ca 10 kg. Skäms Känns mycket då jag har drygt 10 v kvar.. Men, nu väger jag bara 1 kg mer än vad jag gjorde på inskrivningen, när jag var gravid med sonen. Tänker jag så så känns det LITE bättre. *ler* Har börjat försöka röra på mig mer nu även om jag får ont pga foglossningen, så förhoppningsvis ska det hjälpa så att jag inte går upp allt för mycket mer på dessa sista 10 v. *ler*


Vi köpte en "ny" vagn igår som jag berättade. Eller ja, bättre begagnad då. *ler* En Emmaljunga citycross, 06'a. Gav 3200 kr för sittdel, liggdel, vindskydd, footsack, löst myggnät (myggnät finns "inbyggt" i liggdelen men inte i sittdelen), 4 extra hjul (lufthjul, dem som sitter på är punkteringsfria däck), paraply, regnskydd och ståbräda. Helt ok pris även om vagnen är 5 år gammal, eller vad tycker ni? Vagnen är i jättebra skick! Liggdelen är svart och vinröd, sittdelen är svart och silvergrå. Bilder kommer så fort jag fått min kära make att hjälpa mig föra över dem från kameran till datorn..   


Annars är det idag endast 70 dagar kvar till bf!! Imorgon går jag in i v.31, dvs har då gått 30 fulla veckor och det är 10 veckor kvar till bf!! Och idag är det även en ny månad igen; november månad och knappt två månader kvar till jul! Herregud vad tiden går fort nu!! Men, som jag skrivet tidigare så har ju denna graviditeten varit väldigt jobbig och påfrestande, så att tiden går fort gör faktiskt ingenting just nu. Nu när vi fått hem vår "nya" vagn så blir längtan efter att få träffa lillan dessutom ännu större plötsligt. *ler* På tal om lillan så har vi väl i princip bestämt namn på henne nu. Säger "i princip" för att jag vet att Fredrik egentligen inte är helt 100% nöjd med namnet även om han nu sagt att "ok, men då spikar vi det nu då, hon får heta..." Thilia! Vad tycker ni om det namnet? *ler*
Jag har älskat det enda sedan jag såg det, tycker att det är både "vackert" och annorlunda men ändå inte FÖR annorlunda, ett sådant namn som vi pratat om att vi vill ha helt enkelt. Egentligen så är väl enda anledningen till att Fredrik inte är helt 100 förtjust i det, för att han tycker att det är för likt "Telia".. Kanske har han rätt, men ska man låta bli att döpa någon till namn som på något vis påminner om något annat så är det ju säkert många väldigt fina namn, som man pga att uttalet kanske påminner om något annat, inte "kan" välja det namnet. Håller ni inte med? Han har hur som helst tyckt att det ÄR fint, kanske inte från första början (lite ovanliga namn måste man ju ofta "smaka" på ett tag först *ler*), men efter att ha "smakat" på det ett tag. Jaja.. Vi får se.. När hon kikar ut visar det kanske sig att hon inte alls är en liten Thilia, eller så är det tvärtom, att hon verkligen ÄR en liten Thilia..



Ovido - Quiz & Flashcards