Alla inlägg den 8 november 2011

Av Lina - 8 november 2011 19:30

Idag var det dags för mvc besök,och det var väl både positiva och negativa nyheter idag skulle man kunna säga. Mest positiva dock.   

Jag var lite rädd för att mitt järnvärde kanske hade gått ner igen, eftersom att jag varit så trött dem 2-3 sista veckorna. Men nej då, det låg kvar på 129 som sist. Helt ok mao.   Hade inga spår av protein i urinet i heller, så ännu en tumme upp där. *ler* Och så fick jag ställa mig på vågen för första gången sedan inskrivningen. Och jag kan ju säga att deras våg är rätt mycket snällare än vår egen här hemma.. Enligt vår våg har jag gått upp 10 kg, men enligt deras har jag faktiskt bara gått upp 8 kg, vilket är jättebra och fullt normalt i denna veckan. Så en väldigt stor tumme upp där skulle jag vilja säga.       Och eftersom att det är deras våg jag vägde mig på vid inskrivningen, så är det ju den jag ska rätta mig efter. Alla vågar visar olika av någon märklig o dum anledning.

Lillans hjärtljud pickade på som det skulle, idag med 154-157 slag/min (det låg på 157 först, men gick sedan ner till 154). Och magen den växer också på så det knakar. Den har växt 3 cm på två veckor, till 30 cm.

Nu till det lite negativa beskedet idag.. Mitt övre blodtryck har ökat ytterligare.   Dem tre sista besöken har blodtrycket spökat väldigt mycket. 110/70, 130/70 och nu idag 135/65. Det är fortfarande absolut inte farligt högt på något vis, så det är ju ingen fara EGENTLIGEN. MEN. Trycket spökade väldigt mycket när jag var gravid med Milo också, och ja hur det slutade vet vi ju.. (havandeskapsförgiftning och akut kejsarsnitt)     Så därför kan jag inte låta bli att känna mig lite orolig över att det verkar som att mitt tryck är på väg uppåt och att det spökar (går upp o ner) igen, som med Milo.    Min bm. sa inget om det direkt, mer än att vi ska fortsätta hålla koll på det, och att jag måste försöka vila så mycket jag kan. Vila är den bästa medecinen för högt blodtryck som hon sa. Jag mailade iaf bm'an från KLARA gruppen och frågade henne om detta var något jag borde oroa mig för. Så får se vad hon svarar. Vi hade ju i princip bestämt oss för att köra på med vaginal förlossning, men just nu känner jag mig inte fullt lika säker på att det känns som rätt beslut faktiskt.    Inte om trycket fortsätter spöka iaf.

Från det ena till det andra men ändå inte.. *ler* Var hos en väninna idag som fick en liten pojke för 1½ månad sedan. Så har fått snusa bebis idag.    Det var supermysigt att få snusa lite bebis idag, och nu längtar man ju inte mindre efter sin egen lilla älskling precis.. *ler* OM vi nu bestämmer oss för planerat snitt trots allt, så blir det runt den 3 januari, så isf är det mindre än 2 mån kvar tills man kan snusa på sin egen lilla bebis...   

Skapa flashcards