Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Härlig söndagsförmiddag <3

Av Lina - 9 oktober 2011 11:27

Igår morse vaknade jag av att det HAGLADE, hagel som sedan avslutades med en ordentlig regn och åskskur. Resten av dagen var väl inte mycket roligare, men det var väl något bättre än morgonens väder iaf. *ler*
Nu i morse vaknar jag kl.06:20 av att brandvarnaren där uppe pep till en gång var 3-5:e minut eller hur ofta det var. Batteribyte. Kunde den inte väntat med att meddela det till åtminstone en timme senare? *suckar o ler smått*  Vad gäller vädret har morgonen och förmiddagen ännu så länge bjudigt på riktigt vackert och fint väder.    Fortsätter vädret så här får det allt bli lite "trädgårdsvistelse" så fort jag och Milo varit i Landskrona och handlat inför kvällen.   

Igår var jag och Milo nere i Trelleborg hela dagen. Var där nere vid 10:00, och körde hem igen strax innan 20:00. Hade en mysig förmiddag i stan med bl.a fikaträff med min kompis Martina som jag tyvärr inte träffar så ofta bl.a pga avståndet. Hon är gravid med sin första bebis, en liten kille som är beräknad att komma om mindre än två månader.   Blev en hel del graviditets och bebis snack som ni säkert kan förstå..   Efter att ha busat med mormor och morfar en hel dag somnade Milo gott i bilen på vägen hem. Jag hade varit smart (!) och tagit hans pyamas med mig ner och bytte om på han innan jag körde hem, så när vi kom hem var det bara att slänga han i säng direkt. Avslutade kvällen med ostbågar och en film i soffan.   

Idag har jag ännu så länge tagit det ganska lugnt. Efter frukosten placerade jag Milo framför tv'n och Disney channel medan jag själv har plockat lite bland lillans kläder. Klippt av prislappar på nyinköpta kläder och lagt kläder jag fått till henne av bl.a min kusin i hennes låda. Inser att vi inte behöver åka till Ullared för den sakens skull iaf...    Men det talar vi tyst om inför Fredrik va?    Det är väldigt bra att ha fått så mycket kläder till henne, men lite tråkigt på viset att det ju är så ROLIGT att köpa små kläder själv. *ler* Aja, för fogarnas skull är det ju bra, så behöver vi inte gå inne på Ullared så länge. *ler*

Ikväll kommer min kompis Marie hit på lite taco och filmkväll. Ska bli mysigt och roligt.    Hon kommer vid 18:00 och så fixar vi maten tillsammans.   

Imorgon ska jag lämna Milo på dagis som vanligt. Har väl inte så mycket planerat för morgondagen mer än det. På tisdag ska jag äntligen träffa läkaren på Mvc. Håll tummarna för att han går med på att sjukskriva mig så jag slipper ha så himla ont. Har ju ont även när jag går hemma och inte jobbar, men inte alls lika ont som när jag jobbat en hel dag. Sedan på kvällen bjuder Fredriks föräldrar mig och Milo på kvällsmat.   På onsdag kommer mammsen upp hit och ska sova över tills på fred. Hon åker sedan hem på fredag em, och lite senare samma em. ska Milo (och jag) på 3 års kalas. Känns skönt att ha lite planerat denna veckan som kommer, så att veckan förhoppningsvis går åtminstone hyfsat fort, så att Fredrik ÄNTLIGEN kan komma hem igen.   Har saknat honom enormt mycket. Vardags dagarna är helt ok, då är jag ju van vid att inte träffa honom. Men eftermiddagarna och kvällarna har känts riktigt tomma och jobbiga. Tur att jag har sällskap av Milo iaf, och det klagar jag ju inte på. Världens goaste unge till sällskap. *ler* Men, det ÄR skillnad på vuxet sällskap och sällskap av en 2½ åring. Så är det ju. *ler*

Nej, nu blir det en enkel lunch, sedan ska vi snart köra in till Landskrona och handla. Tjingeling!

 
 
Maria

Maria

9 oktober 2011 12:02

Jag upptäckte när jag gick igenom Es bebiskläer att vi köpt väldigt mycket neutrala kläder som lätt kan tjejas till med lite lila, rött och rosa. Väldigt smidigt. Sen har vi köpt lite ändå så klart, bara för att det är en tjej liksom. :) Plus att vi fått låna en hel del av en vän som efter 3 tjejer fick en liten kille. Så jag bytte till mig tjejkläder och hon fick de killigaste kläderna av mig. Perfekt. Win-win.

http://mewithpeanuts.blogspot.com

Lina

9 oktober 2011 14:39

Ja jag håller på och går igenom Milos gamla kläder, har också ganska mycket könsneutrala kläder. Så det är bra :-) Lättare att "tjeja till" pojkkläder än vad det är att "pojka till" flickkläder *ler*

 
Ingen bild

Mamsen

9 oktober 2011 12:16

Haha vilket uppvaknande alltså *ler*..hoppade du till av tjutandet kanske?
Ja, det har varit en härlig helg med att få
ha haft båda sina *barn* hemma, det händer ju
tyvärr inte så ofta...så Tack gumman.
Våran runda på stan när du är hemma är ju *alltid*
lika mysig, men extra härligt denna gång eftersom
att bror din oxå kom...och att fått träffa Martina =det var riktigt roligt...attan att man inte fick någon bild på era magar;( hii
Milo är ju så himla *underhållande* rolig och DUKTIG numera = bra uppfostrad haha ute på landet av goa föräldrar.
Kan tänka mig att du längtade efter Lillan när du höll på med att titta igenom alla bebiskläderna?
Så *roligt* att du får en vän på besök i kväll och att ni ska laga mat tesammans.
Håller tummarna för dig att allt går bra hos läkaren o att han lyssnar på dig och förstår.
Ser enormt mycket framemot att få tillbringa några dagar med dig och Milo.

Lina

9 oktober 2011 14:38

hehe mja, fast den tjöt ju inte, men pep till ganska högt i jämna mellanrum *ler*
ja det är alltid lika mysigt att springa (nåja..) runt i affärer med dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards