Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Lina - 23 oktober 2011 10:49

Så var det söndag igen. Tycker att oavsett om man är ledig, jobbar o om man har gjort något speciellt under helgen eller inte, så går helgerna alltid så jäkla FORT   Visst, jag är ju numera ledig oavsett om det är helg eller vardag, men det är ju inte Fredrik, så även om jag just nu är ledig varje helg och på vardagarna, så är helgerna lite trevligare än vardagarna eftersom att jag då har lite mer sällskap än jag har på vardagarna. Annars så på tal om att vara ledig både på vardagar och helger, så har jag börjat vänja mig vid att gå hemma nu, och har tom. börjat tycka att det är rätt skönt.    Framför allt när Milo är på dagis ska erkännas. Det är mysigt och skönt att gå hemma när Milo är hemma också GIVETVIS, men skillnaden är att när Milo är på dagis kan jag verkligen göra precis vad jag vill när jag vill, HELA dagen. Vill jag ligga i soffan och se på tv hela dagen, kan jag göra det. När Milo är hemma har jag ju lite mer krav på mig att försöka hitta på med något effektivt och underhållande med honom. Inte hela dagen givetvis då han är duktig på att underhålla sig själv och det är viktigt enligt oss att lära barnen att dem ska kunna underhålla sig/leka själv OCKSÅ. Men delar av dagen måste man ju ändå som förälder vara med och aktivera dem på något sätt. Är han då på dagis behöver jag inte tänka på det förens han kommer hem på eftermiddagen. På dagen kan jag då passa på att vila när och hur länge jag vill och behöver det, utan krav på att försöka aktivera och underhålla honom. Gäller att passa på och njuta nu medan lillan fortfarande är i magen och Milo fortfarande kan vara på dagis på mina arbetstider helt enkelt. *ler*    Sedan blir det full rulle mer eller mindre hela dagarna, framför allt om lillan visar sig vara lika pigg och aktiv utanför magen som hon är nu inne i magen. *ler*   

Vad har vi annars gjort i helgen då? Inget speciellt egentligen.. Varit ute i trädgården en del då det varit helt ok väder, och myst framför tv'n på kvällarna. Annars inget speciellt alls faktiskt. I em. ska jag och Milo på kalas hos Ebba som fyller 3 år, ska bli roligt.     Milo får leka lite med kompisar och jag får kaffe och "tjej kompis prat". *ler*   

Imorgon måndag har jag inget speciellt inplanerat. Milo ska vara på dagis mellan 08:30-15:00. På tisdag ska vi in till Helsingborgs lasarett och träffa KLARA gruppen. Under tiden vi är där ska Milo vara hos sin farmor. Sedan på onsdag åker Fredrik iväg till Frankrike igen.    Men denna gången ska han sådan tur är bara vara där i knappt tre dagar. Åker tidigt på onsd morgon och kommer hem igen på fred kväll. Jag funderar på att köra ner till Trelleborg på onsdagen, så slipper jag/vi vara ensamma den dagen iaf. Milo är ledig från dagis enligt mitt schema. På torsdag ska Milo vara på dagis mellan 08:30-15:00 och på fred blir det en kort dag för honom på dagis; 08:30-12:00. På lördag är det dags för kalas igen. Då är det min brors dotter Minnéa som ska firas. Blir mycket kalas nu. Kalas i em, kalas på lörd, kalas för Fredriks moster och kusin den 5:e nov, kalas för Moa den 7:e nov, kalas för Milos kusiner Albin och André den 19 nov, sedan den 26:e nov antar (?) jag att min pappa kommer ha kalas.. Som sagt, mycket kalasande. *ler*

Ovido - Quiz & Flashcards