Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Lina - 13 oktober 2011 15:48

Imorgon kommer Fredrik ÄNTLIGEN hem från Frankrike! Det har varit 12 långa dagar utan honom. Denna veckan har dock gått hyfsat fort tack och lov, men det är mycket tack vare att jag haft lite att göra denna veckan. I tisdags träffade jag en ny väninna. Vi träffades i Lund där vi gick runt i lite affärer och satt och fikade och pratade. Jag tog tåget dit, kör inte bil inne i Lund om jag inte absolut måste.
 En riktigt trevlig tjej som jag hoppas på att få träffa fler gånger. Vi är beräknade att föda nästan samtidigt, bara en dag i mellan. Har en liten tjej i magen båda två, dessutom.    Sedan på eftermiddagen var jag ju på mvc och träffade läkaren om sjukskrivning. Och på kvällen var vi bjudna på middag hos Fredriks föräldrar. Var där strax innan 18:00 och körde hem igen vid 20:00 då Milo var trött och behövde komma i säng. Hade ju varit på dagis hela dagen.

Igår onsdag kom mamma upp. Hämtade henne vid tåget vid tio, och körde direkt till Väla. Varvade gå runt i affärer och sitta och prata för mina fogars skull. Funkade helt ok. Fick köpt lite kläder både till Milo och till lillan, samt att jag köpte present till Milos kusin som vi ska till om ca två veckor. Vi ska på kalas imorgon också, hos en liten tjej som blir 3 år, men henne köpte jag present till när jag var i Lund på tisdagen.
När vi kom hem la jag mig i soffan och vilade en stund medan mamma underhöll Milo. På kvällen när jag lagt Milo för natten såg vi på film och åt nacho chips med salsadippa.   

Idag skulle vi egentligen bara köra till City gross i Hyllinge och veckohandla, men då min chef inte hört av sig om vart jag skulle skicka papperna om sjukskrivningen, bestämde jag/vi att vi tog en runda in till Lund ist, för att lämna papperna direkt till henne, och sedan tog vi en kort runda på Nova Lund eftersom att min mamma aldrig varit där. Tog det rätt lugnt för mina fogars skull. Skönt att inte ha någon tid att passa, då går det helt ok att "springa" runt i affärer eftersom att man kan göra det i sin egen takt och sitta ner och vila när man vill och behöver det. Tog sedan motorvägen hem och körde inom på Maxi i Lödde för att veckohandla där. Hittar inte alls i den affären eftersom att jag aldrig handlar där, så det tog lite längre tid än jag tänkt mig, och när vi kom hem var jag rätt slut i både huvud och fogar. Så när vi kom hem slängde jag mig på soffan och sov i en halvtimmestid medan mamma underhöll Milo. Det var skönt och behövligt. Resten av dagen och kvällen blir det bara soffmys.

Imorgon blir det endast lugna aktiviteter här hemma innan mamma ska åka hem. Kl.16:00-18:00 är det dags för kalas, och när vi kommer hem blir det bara en enkel kvällsmat; varma mackor. Sedan får Milo somna på soffan här nere, eftersom att jag ska hämta Fredrik vid tåget i Landskrona vid 21:30 tiden på kvällen, och jag måste ha Milo med mig.

I helgen har vi nog inget särskilt bestämt. Fredrik har ju inte träffat Milo på nästan två veckor, så jag hoppas att han och Milo kanske gör något ihop på dagarna, så att jag kan vila och ta det lugnt. *ler*
Nästa vecka har jag inget bestämt vad jag vet. Milo ska ju på dagis som vanligt och jag är hemma och är sjukskriven. Känns jätte konstigt. *ler* Denna veckan skulle jag ju egentligen bara ha semester, men det blev ju sjukskrivning ist. Men i mitt huvud har jag fortfarande bara semester. Så det är nog först nästa vecka som det så smått börjar sjunka in på allvar att jag är sjukskriven fram tills jag går på graviditetspenningen, och ja.. Sedan ska jag ju inte jobba pga att jag är hemma på graviditetspenning.. Känns verkligen jättekonstigt, att jag inte ska jobba mer på lite mer än 1½ år. Känns konstigt, trist och skönt på samma gång. Kommer sakna en del av mina arbetskamrater, men jag har sagt åt dem att dem inte får glömma mig om dem ska ut och äta och/eller dansa loss. *ler* Och, sedan när lillan kikat ut tänkte jag åka dit och hälsa på och visa upp henne.    Men hon får nog bli en liten månad först, innan jag gör det.

Nu ska jag slänga mig på soffan igen. Mamma och Milo är uppe på hans rum och leker. Skönt att kunna ha lite egentid nu när mamma är här.      

Ovido - Quiz & Flashcards