Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Lina - 11 oktober 2011 21:17

Var hos läkaren på mvc idag. Och mycket passande, med tanke på att jag skulle träffa läkaren, hade jag ganska mycket ont i fogarna idag när jag kom dit. *ler* Annars brukar man ju aldrig vara så frisk som när man äntligen får träffa en läkare för något man sökt för. *ler*
Vi kände igen varandra direkt när vi såg varandra. Jag kände igen han men kunde inte riktigt koppla vart jag sett honom. Och han kände som sagt igen mig med och frågade direkt jag kom in om vi inte träffats tidigare. När jag sa att "jo jag känner igen dig också", så frågade han om jag varit på någon undersökning i Lund. Och då gick det upp ett Liljeholmens. Ja men visst! Det var ju han som gjorde hjärtgranskningen på lillan på Kvinnokliniken i Lund.   

Vi satt först och pratade lite om mina besvär och huruvida jag skulle behöva bli heltids eller deltids sjukskriven. Men som jag sa till han så tror jag tyvärr inte att en deltids/halvtidssjukskrivning hade varit till så mycket hjälp då jag får ont i fogarna redan på första passet (dvs "passet innan lunchrasten"). Hade jag inte börjat få ont förens på andra passet hade man ju kanske kunnat börja med en deltids/halvtidssjukskrivning, men tror som sagt inte att det hade hjälpt mig något.

Sedan bad han mig lägga mig på britsen (var ganska kämpigt idag bara det), och så kände och tryckte han på fogarna fram och vid sidan. Fram till gjorde det inte så ont, men bak kändes det och vid sidorna kändes det som att det spände till. Sedan tog han upp ett ben åt taget mot min mage, och pressade ner det en bit, och då kändes det rätt bra i fogarna bak.
Så han konstaterade att jag mycket riktigt har foglossning, och att det tyvärr inte lär bli bättre förens jag fött mitt barn. Han talade även om att det INTE kommer bli bättre om vi skulle skaffa oss ett tredje barn, att det snarare kommer bli värre och kommer komma tidigare, under en tredje graviditet.. Jippi.. Tur att vi inte ska ha fler barn då..   

Eftersom att jag varit hemma från jobb sedan i torsdags pga fogarna (gick ju på semester igår, men egentligen är jag ju fortfarande sjukskriven eftersom att jag inte friskanmält mig), så skrev han sjukskrivningen from. i torsdags och fram till min sista arbetsdag innan jag går på graviditetspenning, dvs from. 6/10-10/11. Det var med en stor lättnad jag gick ifrån mvc. Det tog ju ett tag innan jag kunde acceptera bara tanken på att bli sjukskriven, men till slut har jag ju fått så mycket problem med foglossningen att jag inte haft så mycket annat val än att acceptera den tanken. För att jobba när man har så ont går ju bara inte. Inte någon längre tid iaf. Så nu ska jag inte jobba mer på lite mer än 1½ år.. Känns väldigt konstigt.. Känns skönt och lite småtrist på samma gång. *ler*

Ovido - Quiz & Flashcards