Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Hoppas på sjukskrivning

Av Lina - 5 oktober 2011 20:24

Efter idag hoppas jag VERKLIGEN på sjukskrivning. Jag har märkt dem 2-3 sista veckorna att fogarna och ischiasen blivet allt värre. Märker av det på jobb när jag cyklar framför allt. Innan har jag haft ont i fogarna fram när jag tagit mig på och av cykeln, men det har ändå fungerat att cykla. Men dem 2-3 sista veckorna har jag börjat få problem även med ischiasen när jag cyklat, dvs känt av både fogarna fram, och ischiasen. Men trots detta har det gått. Det har inte varit så farligt på förmiddagen, och heller inte större delen av eftermiddagen. Det har varit jobbigt och tagit emot så klart, men det har ändå fungerat. Men den sista 1-1½ veckan har jag börjat få rätt rejält ont i både fogarna och ischiasen efter ha cyklat bara mellan 2-3 vårdtagare. Vilket inte är speciellt långa rundor alls. Och nu dem 2-3 sista dagarna när jag jobbat, har jag känt mig rätt "förstörd" i fogarna och ischiasen redan efter som jag skrev ovan efter en cykeltur mellan 2-3 vårdtagare, och känt att NEJ nu GÅR det inte att cykla mer idag. En cykeltur mellan 2-3 vårdtagare på det området jag är på innebär en cykeltur på totalt kanske 100-120 m. Inte speciellt långt alls mao. Ok, räknar man med rundan från lokalen till området där jag är, vilket jag ska göra så klart, så visst, då blir det ändå en ganska bra runda. Men tidigare har det inte varit några större problem utan att det tagit emot och varit jobbigt, men det har ändå fungerat att både cykla från lokalen, runt på området och tillbaka till lokalen igen, utan större problem. Men inte dem 2-3 sista veckorna som sagt.

Idag fick jag riktigt ont både framtill och baktill efter en cykeltur bara från lokalen till området, och där mellan 1-2 vårdtagare. Det var så att jag funderade både en och två gånger på om jag skulle köra hem för dagen redan till middagstid, dvs inte jobba klart mitt pass till kl.15:00 Men, jag kämpade på och var kvar hela dagen ändå. Tog bilen hela eftermiddagen, och visst, då kändes det lite bättre, men jag hade fortfarande väldigt ont ändå. Har bestämt mig för att köra till jobb som vanligt imorgon, och inte ens försöka mig på att cykla, utan köra bil hela dagen. Hoppas att det inte ska göra lika ont i fogarna och ischiasen då. Får jag lika ont imorgon som idag trots att jag då inte cyklar något, kommer jag inte köra till jobb på fredag, utan då väljer jag faktiskt att stanna hemma, även om jag vet att jag sedan har semester hela nästa vecka. Känner att det inte är värt det. Har haft ont i fogarna hela kvällen här hemma trots att jag bara har tagit det lugnt ikväll, och har varit väldigt trött hela kvällen.
Ska träffa läkaren på tisd nästa vecka, och jag hoppas verkligen att han tar min smärta på allvar och sjukskriver mig. För att som det känns just nu vet i tusan om jag klarar av att jobba i tre veckor till efter semestern.   


PS. Lite besviken faktiskt över att inte en enda av mina läsare har skrivet någon kommentar öht på inlägget om bm. besöket och 3d ul'et förra veckan...      DS.

 
 
Ingen bild

Mamma

5 oktober 2011 21:26

Usch det låter verkligen som att du har det jättejobbigt med dina fogar. Men du kämpar verkligen på o gör så gott du kan = stolt.
Jag hade ju aldrig sådana problem när jag väntade er, så har ju ingen aning om hur det känns.
Tyvärr så blir det väl inte bättre iheller efterhand som Lillan hon växer o har disco i magen din haha.
Önskar dig ALL LYCKA på ditt besök hos läkaren och HOPPAS han förstår och tror på dina smärtor, så att du blir sjukskriven.
När du går hemma kan du ju vila när du vill.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards