Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Lina - 11 maj 2012 19:50

 Ja så känns det, som att min lilla bebis snart inte är någon liten bebis längre. Vet att hon är det ett tag till, men det KÄNNS inte så. Mitt lilla spöke (som vi kallar henne. Vet inte riktigt varför egentligen  ) blir hela fyra månader om  knappt en vecka (6 dagar), och vid denna tiden började vi ge Milo smakisar. Vi kommer inte börja ge Mira smakisar ännu på 1½-2 månader. Så länge jag helammar henne behöver hon ju inte börja med smakisar. Klart att vi KAN börja så smått med smakisar redan, men känns inte som att det behövs.
Att vi började med det vid denna tiden med Milo var för att han inte ammades alls dem 2-3 sista veckorna innan vi började med smakisar. Jag ska till bvc med henne på tisd, och visar det sig att hon inte gått upp som hon ska, kan det hända att vi kommer börja tillsätta smakisar redan, men så länge hon går upp i vikt som hon ska endast på amningen behöver hon ju inget mer.

 

 

Vad som fick mig att inse att hon snart inte är en liten bebis längre är när jag fick några burkar med barnmat från 4 månader av en väninna. Det fick mig att tänka på att vi snart ska börja med barnmat ist för amning, och plötsligt kändes hon inte så liten längre, plötsligt kändes det som att tiden gått o går ruskigt fort. Om knappt en vecka är hon 4 månader, och rätt vad det är så är hon 6 månader och kan börja med välling, och då känns hon plötsligt ännu mindre som min lilla bebis.    Vet att jag går händelserna i förväg, att två månader är rätt lång tid, men med tanke på hur fort dessa fyra månaderna har gått...

 

 

Försöker njuta av henne så mycket jag bara kan, men jag har ju en 3 åring att underhålla o försöka njuta av också.. Vad ska tiden gå så fort för?   

Ovido - Quiz & Flashcards