Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Min lilla bebis är snart ingen liten bebis längre

Av Lina - 11 maj 2012 19:50

 Ja så känns det, som att min lilla bebis snart inte är någon liten bebis längre. Vet att hon är det ett tag till, men det KÄNNS inte så. Mitt lilla spöke (som vi kallar henne. Vet inte riktigt varför egentligen  ) blir hela fyra månader om  knappt en vecka (6 dagar), och vid denna tiden började vi ge Milo smakisar. Vi kommer inte börja ge Mira smakisar ännu på 1½-2 månader. Så länge jag helammar henne behöver hon ju inte börja med smakisar. Klart att vi KAN börja så smått med smakisar redan, men känns inte som att det behövs.
Att vi började med det vid denna tiden med Milo var för att han inte ammades alls dem 2-3 sista veckorna innan vi började med smakisar. Jag ska till bvc med henne på tisd, och visar det sig att hon inte gått upp som hon ska, kan det hända att vi kommer börja tillsätta smakisar redan, men så länge hon går upp i vikt som hon ska endast på amningen behöver hon ju inget mer.

 

 

Vad som fick mig att inse att hon snart inte är en liten bebis längre är när jag fick några burkar med barnmat från 4 månader av en väninna. Det fick mig att tänka på att vi snart ska börja med barnmat ist för amning, och plötsligt kändes hon inte så liten längre, plötsligt kändes det som att tiden gått o går ruskigt fort. Om knappt en vecka är hon 4 månader, och rätt vad det är så är hon 6 månader och kan börja med välling, och då känns hon plötsligt ännu mindre som min lilla bebis.    Vet att jag går händelserna i förväg, att två månader är rätt lång tid, men med tanke på hur fort dessa fyra månaderna har gått...

 

 

Försöker njuta av henne så mycket jag bara kan, men jag har ju en 3 åring att underhålla o försöka njuta av också.. Vad ska tiden gå så fort för?   

 
 
Ingen bild

Mamma

15 maj 2012 09:32

Ja, tiden bara springer iväg.
..tänk 4 månader...
Hon är ju så mycket *med* numera
och stark i både nacke o kropp...
sitta själv med bara ryggstöd osv
Nej,hon får väl all näring hon behöver
när du ammar klart..men kanske inte
helt fel att hon får pröva smakprover..
om inte annat så för att testa hennes
reaktion när det kommer in i munnen *ler*
Men passa nu på att bara NJUT med stora
bokstäver med eran *lilla tjej*.

 
Sandra Sörlöv

Sandra Sörlöv

21 maj 2012 13:12

Ja tiden går riktigt fort ibland. Ibland vill man bara stanna klockan och frysa ögonblick... Hon växer så det knakar Mira och ser ju mkt större upp när hon sitter sådär fint :) Hoppas ni hade en mysig husvagnssemester i helgen som var! Jag hoppas vi kan åka ut denna helg som kommer... Kram på dig

http://www.sandrasorlov.bloggplatsen.se

Lina

21 maj 2012 20:24

Jo vi hade en väldigt mysig husvagnssemester :) Som vanligt när vi skulle hem hade jag kunnat tänka mig att vara ute ett par dagar till :) Vad för husvagn har ni? Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards