Alla inlägg den 9 november 2012

Av Lina - 9 november 2012 09:41

Imorgon ska vi iväg på en fest som jag tror kommer bli riktigt kul!   Det är en kompis som har ordnat en tidsepok fest. Detta innebär att vi ska klä oss efter en valfri tidsepok. Alltså tex som jag och Fredrik har valt att klä oss som man klädde sig på 80-talet (eftersom att vi är födda då).



Riktigt kul ska det bli! Jag tycker att sådana fester där man ska klä ut sig, är riktigt roliga. OM man vet vad man ska klä ut sig till och om man inte behöver lägga en mindre förmögenhet på utstyrseln som man ju troligtvis bara kommer använda vid just det tillfället..    Så detta temat var perfekt; det mesta hade jag redan hemma. På 80-talet var det bla inne med väldigt "grälla" färger och benvärmare. Jag har både ett chockrosa linne och en limegrön tröja = perfekt nu! Har även benvärmare.    Det enda jag behövt köpa är accesoarerna, alltså smycken och lite smink.



Mina föräldrar är bokade som barnpassare sedan länge. *ler* Dem kommer upp hit och ska passa barnen samt sova över här (även agera fyllechaffis   ). Milo hade det inte varit några problem att ha nere hos dem så att han sover över hemma hos dem, Mira är det lite mer osäkert med. Därför frågade vi dem om dem kunde tänka sig att komma upp hit och passa dem, och så då sova över för att slippa köra hem mitt i natten. Och "bästiga" som dem är ställde dem upp. *ler*      

Milo hade det som sagt inte varit några problem att ha sovandes över hemma hos dem, men Mira är rätt mammig på kvällarna. Det har blivet lite bättre dem sista dagarna, men hon är ändå fortfarande ganska mammig. Så därför känns det bäst för alla parter om dem kommer upp hit. För att om det skulle krisa riktigt ordentligt så är vi ju inte så långt borta. Hade varit svårare om vi varit 8 mil bort. *ler*



Bild kommer iaf, om inte här så på facebook. *ler* (antar att alla som läser min blogg även har fb   )

Ovido - Quiz & Flashcards