Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Väcker en del känslor (KÄNSLIGT inlägg)

Av Lina - 8 september 2011 16:44

      Vi pratade på jobb idag om graviditet och hur stora vi var, och då kom jag att tänka på denna bilden. Och den väcker en hel del känslor och minnen kan jag säga. Mest dåliga tyvärr. Min förlossning gick ju inte riktigt som den skulle. Jag hade havandeskapsförgiftning, och det i samband med att jag inte fick någon form av bedövning gjorde att mina krafter tog totalt slut långt innan jag börjat få krystvärkar.   

Jag minns inte så mycket av min förlossning tyvärr. Minns att jag i slutet var så trött att jag somnade och började snarka (Fredrik berättat) mellan varje värk, och då hade jag värk ungefär en gång var annan minut. Det enda jag fick då för att få nya krafter var en glass.. En glass som Fredrik fick mata mig med för att jag var så slut på krafter att jag knappt ens orkade öppna munnen..
Sedan minns jag att jag plötsligt började få ryckningar i kroppen, minns att jag tyckte det kändes som att jag inte kunde kontrollera mina ben, och jag hade flimmer för ögonen. Efter detta minns jag inte mer. Klockan var då 20:20. 20:41 var Milo ute med akut kejsarsnitt.

Börjar nästan gråta när jag sitter här och berättar om det. Oron för hur denna förlossningen ska gå kommer också fram. En sak är i alla fall säker, denna gången ska vi se till att personalen på BB vet vad jag gick igenom under förra förlossningen, och se till så att jag får smärtstillande!

 
 
Ingen bild

Anna

8 september 2011 19:49

du har väl skrivit ett förlossningsbrev antar jag, annars gör det och även tala om för dem vad du vill ha :)

 
Jakeline

Jakeline

9 september 2011 07:07

Var noga med att även prata med din BM om din oro. Jag hade ändå en mycket bättre förlossning än du, men även ett halvakut kejsarsnitt och det som hände efter är ju bara något man borde stämt dem för... Men denna förlossning var superbra. Jag var klar över hur jag ville ha det. BM kunde dock kläckt ur si glite tidigare att om jag tog eda kunde hon ta hål på hinnorna... :P

Det är mycket viktigt att du känner dig positivt inställd till förlossningen och att du får ett bra bemötande och att de lyssnar på dina tankar.

Det kommer säkert gå jättebra! :D

http://mewithpeanuts.blogspot.com

Lina

9 september 2011 16:46

Det har jag gjort, jag har bett om att få gå på Aurora samtal, så jag väntar bara på att få en kallelse dit *ler* Men tror att det är bra och viktigt att berätta för personalen på förlossningen om min förra förlossning, så att dem tar hänsyn till det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards