Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Första veckan

Av Lina - 13 februari 2012 10:56

Måndag idag (igen..), och det är första veckan hemma helt ensam med sessan. Fredrik började jobba igen idag efter att ha varit hemma sedan hon föddes. Han tog komptimmar dem första fem dagarna, och sedan var han inne på utbildning tre dagar och på möte en dag. Så därför har han inte börjat jobba förens idag.
Så det är ju inte första dagen ensam hemma med henne, men "första veckan på riktigt" sas. Känns lite konstigt och framför allt tråkigt att han börjat jobba igen. Det har varit väldigt mysigt att ha han hemma och fått umgåtts mer än vi gjort på länge. Han själv tyckte också att det skulle bli tråkigt att börja jobba igen idag, han hade också lätt kunnat vänja sig vid att umgås och mysa med familjen hela dagarna. *ler*   
Men, allvaret måste väl börja någon gång antar jag. *ler*   


I natt var en väldigt bra natt, första riktigt "braiga" skulle man kunna säga. *ler* Dem andra nätterna har väl inte heller varit direkt dåliga egentligen då hon somnar om snabbt och jag själv likaså, efter varje amning. Men hon har ju ändå vaknat var annan timme, var tredje någon enstaka gång, varje natt enda sedan hon föddes. Och det har känts rätt bra när man stiget upp på morgonen. Inte varit speciellt pigg och utvilad.
Men i natt vaknade hon endast EN gång! Ammade henne sista gången vid 22:30-23:00 innan jag la henne för natten. Sedan vaknade hon inte förens kl.03:00 Behövde inte amma henne i mer än knappt en halvtimme, sedan somnade hon i princip vid bröstet. *ler* Sedan vaknade hon inte förens kl.06:15, åt även då i knappt en halvtimme, och somnade sedan i princip vid bröstet, igen. *ler* Fler sådana nätter tack!     


Steg sedan upp 07:30 för att jag skulle lämna Milo på dagis 08:30. Lät Mira sova vidare medan jag och Milo gick ner och åt frukost i lugn och ro och bytte om. Väckte henne strax efter 08:00. Hon sov så gott så hade man vågat hade jag förmodligen kunnat låta henne sova vidare medan jag körde och lämnade Milo på dagis. *ler* Och visst, det tar inte mer än totalt 10 min att köra till dagis och lämna Milo och sedan köra hem igen, så det hade förmodligen inte varit så farligt att lämna henne hemma medan jag lämnade honom. Men skulle något hända på dem 10 minutrarna hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv. Så det var bara till att väcka henne och byta blöja och ta på henne kläderna och overallen och packa in henne i bilen. *ler*


Idag hade jag tänkt köra in en runda till jobb och hälsa på o visa upp sessan, men skjuter fram det till nästa vecka då jag känner att jag har en del jag vill hinna med idag här hemma medan Milo är på dagis. Förutom att passa på och mysa riktigt mycket med Mira, har jag en hel del tvätt som behöver tas om hand, samt lite små städning. Skulle vilja gå ut på en promenad också idag, men får se om jag hinner med det innan jag ska hämta Milo. Skulle vilja hinna med en dusch också under dagen.. Hur ska man hinna med allt man vill hinna med medan man bara har ett barn att se efter, sedan när Milo bara ska vara på dagis 5h tre dagar i veckan??!    Jag vet, jag får försöka minska ner på mina egna krav och måsten, men det är inte lätt när det är så mycket man vill hinna med.   


Denna veckan är i alla fall ganska full av aktiviteter. Imorgon kommer en väninna på besök på förmiddagen, sedan på eftermiddagen ska jag/vi iväg till en annan väninna, samt att Milo är hemma från dagis hela dagen. På onsdag är Milo också hemma från dagis hela dagen, så får väl försöka hitta på något även denna dag. På kvällen ska jag på Me&I party hos en kompis. På torsdag ska jag till bvc med Mira kl.11:00, sedan ska jag träffa en ny väninna inne i Helsingborg kl.12:00 På fredag ska Milo bara vara på dagis till kl.12:00, så lär inte hinna med mycket alls på fred. Blir att mysa massa med Mira och inte mycket mer än så. *ler* Men, det är inget jag klagar på.    Till helgen blir toaletten här nere en byggarbetsplats skulle man kunna säga. Fredrik ska riva och sätta nytt tak, samt att han ska sätta spotlights i taket. Taket har varit dåligt länge, och vi har aldrig varit helt nöjda med ljuset där inne.


Nehe.. Om man ska passa på och inta duschen nu medan Mira sover, så kan jag checka av det också. *ler* Har andra rundan tvätt i maskinen, och diskmaskinen är både tömd och fylld, så har hunnit med rätt mycket redan minsann   

 
 
Ingen bild

Mamma

13 februari 2012 18:11

Ja, förstår att det kommer kännas lite konstigt
nu en tid, i början iaf av att plötsligt vara
ensam med två små barn. Men som vi pratat om
tidigare eller som du sa: man får lägga upp
en rutin på morronen så fixar det sig!!
Ja, förstår oxå Fredrik, nu har han gått hemma
en tid och kunnat njuta som tvåbarns pappa, att
usch nu börjar allvaret igen,med att slita för
brödfödan*ler* Härligt att han trivdes gå hemma
minsann, inte alla pappor som gör.
Så Mira har gett er *ett smakprov* på hur det
är att få sova nästan en helt natt haha
Det tar nog sin lilla tid innan ni kommer in
i en jämnare rytm på natten...många intryck
som Mira har att ta till sig nu utanför tryggheten
i magen.
Ja,som tvåbarns mamma är man ständigt sysselsatt,
det där med tvätt o städning slipper man ju tyvärr
inte och det kan komma lite på *efterkälken* så
att säga nu...men ta det som det kommer..du är ju
nu en *lycklig* mamma med två underbara barn som får
gå först eller hur?
Kul...att ni ska få fint på toaletten...du har
en DUKTIG man som kan det mesta..det ska du vara
tacksam för.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards