Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Bf+2

Av Lina - 12 januari 2012 10:09

Jahapp, så har man gått över tiden med två dagar nu då (eller ja, snart iaf. Dagen har ju precis börjat *ler*). Vet att två dagar inte är mycket jämfört med dem som gått över både en, två och nästan tre veckor. Men, hur synd jag än tyckte/er om dem och inte avundas dem öht, så hjälper ju inte det mig precis. (missförstå mig rätt) Vill bara att hon ska ut NUUU!!! Jag har (som alla vet) upplevt hela denna graviditeten som väldigt jobbig, både psykiskt och fysiskt, så detta "tålamod" som många säger åt mig att försöka ha, försvann ut genom dörren för lääängesen.   
Vill inte ha ont längre, vill inte vara trött längre (inte av denna anledning iaf *ler*), vill inte känna mig gnällig och tråkig längre, vill inte känna mig stor och klumpig längre, vill ha tillbaka min vanliga kropp, och givetvis vill jag träffa vår lilla gymnast NU!!

Imorgon är det dags för ytterligare ett besök på förlossningen. Känner mig som värsta stamkunden där efter att ha varit där var tredje vecka sedan v.28, och ännu oftare dem två sista veckorna. *ler smått*
Ska vara där kl.11:00 och det är jag väldigt glad för, så att jag slipper gå och våndas hela dagen imorgon. När vi pratade om tiden i tisdags, så pratade bm'an först något om kl.14:00, och då kände jag "neeej!! Klockan två??!!! Ska jag behöva gå och våndas hela dagen??!"    Men, sådan tur är hittade dem en tid till mig kl.11:00 Puh! Mycket bättre!    Nu hoppas jag bara att Milo inte ska vakna strax innan 07:00 som han gjort nu dem två sista dagarna, utan att han ska låta oss (Fredrik är ledig imorgon) sova till 08:00 åtminstone, så att förmiddagen går fort. *ler*

Känner mig väldigt nervös inför morgondagen. Inte för själva undersökningen i sig, även om den är väldigt obehaglig, utan för vad undersökningen ska visa. Är super nervös för att den ska visa att min tapp fortfarande inte mognat något öht. Och denna ovetskap om vad som kommer hända om tappen fortfarande inte är mogen. Vad händer då? Kommer dem skicka hem mig utan att någonting har hänt, precis som i tisdags, eller kommer dem skriva in mig och försöka sätta igång mig trots allt? Kommer dem erbjuda planerat snitt, och hur känner jag egentligen inför det?

Jag tog upp disskutionen med Fredrik igår, och hans första spontana svar var att "ja vad finns det för några val om du inte är mogen? Vi vet ju båda två att du vill föda vaginalt.." Men efter vidare disskutioner där jag bla. sa att "ja, jag vill ha en vaginal förlossning egentligen, och jag är rädd att jag kommer ångra mig om jag väljer planerat snitt, MEN, jag vet inte hur länge till jag klarar av och orkar vara gravid". Så kom vi fram till att vi avvaktar och ser vad undersökningen visar och vad dem erbjuder, men att vi kanske ska överväga att begära planerat snitt trots allt, om inget hänt imorgon. Så vi får helt enkelt se vad undersökningen visar imorgon, och vad dem kommer med för erbjudande sas. Är som sagt väldigt glad över att vi fick en så pass tidig tid imorgon, annars hade jag verkligen gått och våndats hela dagen imorgon.    Räcker att jag gör det idag. *ler smått* Nu hoppas jag bara att fredagen den 13:onde ska visa sig vara en turdag...

Eller ännu bättre.. Att förlossningen startar av sig själv under dagen eller natten idag, så kroppen själv kan bestämma åt mig innan morgondagen. *ler*

 
 
Ingen bild

Mamma

12 januari 2012 19:04

Ja, eftersom att du haft det så jobbigt denna
graviditet så FÖRSTÅR jag att du är ganska
trött på det nu och bara LÄNGTAR till att Lillan
vill komma ut NU.
Jag minns hur jobbigt det var att gå över tiden, att man
var så trött på den stora klumpiga magen sista
tiden och då mådde jag ju ändå *bra*.
Men gumman tänk, det kan inte dröja så länge till nu
tycker man, ingen tröst men...
Ja, det var verkligen skönt att du fick tid så pass
tidigt, den där väntan är ju *alltid* hemsk.
Usch *lider med dig* i dina tankar inför morgondagen och
vad som kommer hända, om du öppnat dig, om det bli hinnsvepning
eller vad??? Hoppas av hela mitt hjärta på att det blir
något positivt som händer, så att du blir GLAD och
inte ska behöva åka därifrån djupt besviken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards