Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

What to do, what to do?

Av Lina - 11 januari 2012 12:02

Går i funderingarna på om vi ska begära planerat snitt om ingenting har hänt på fred. Men jag är SÅÅÅ himla kluven!! Jag VILL ju verkligen ha en vaginal förlossning denna gången! Men samtidigt vet jag inte hur mycket mitt psyke klarar av. Klarar jag av att gå över tiden med mer än en vecka om så skulle bli fallet? Min största fasa är att första tiden med lillan ska bli lika jobbig psykiskt som den var med sonen. Det är det absolut sista jag vill!! Vill att första tiden med lillan ska bli hundra gånger bättre än den första tiden med sonen var. Frågan är; om jag bestämmer mig för att härda ut och vänta tills förlossningen sätter igång naturligt, kommer första tiden med henne bli bättre eller sämre då? Likadant tvärtom; om jag, trots att jag vill ha en vaginal förlossning egentligen, beslutar mig för att begära planerat snitt, kommer första tiden bli bättre eller sämre då? What to do, what to do?! :-|

 
 
Ingen bild

Mamma

11 januari 2012 16:18

Jaa, vilka svåra funderingar du har just nu.
Du får väl avvakta först o främst till fredag
och se om det hänt något.
Men du har ju sett framemot att få föda vaginalt
och man får oanade krafter när man väl ligger där.
Och om allt ser bra ut med protein och blodtryck
så varför inte? Är säker på att du klarar det.
MEN gumman om DU känner jätteoro så SKA du kanske
ändå begära plan. snitt...i slutändan är det viktigaste
hur DU känner det, tänk på det!!
Önskar dig ALL LYCKA gumman
Kramiz

 
jakeline

jakeline

12 januari 2012 09:54

Åh, det är svårt och jobbigt att vara i din situation. Jag kan inte råda dig mer än att hålla med din mamma, det är i slutändan bara DU som kan avgöra vad som är bäst för dig. Tänker på dig och hoppas på att lillan vill komma ut den naturliga vägen snart så du slipper våndan. Jag var sjukt less när A äntligen kom, 4 dagar över tiden, och då hade jag redan väntat en extra vecka med tanke på första bf-datumet. Försök vila och hämta krafter så gått det går.
Kram

http://mammajakeline.blogspot.com

Lina

12 januari 2012 10:09

Att jag dem sista 2-3 dagarna varit riktigt trött oavsett hur mkt jag vilat gör inte att man klarar av situationen bättre precis. *ler smått* Men jag försöker bita ihop och inte fundera så mkt förens jag vet vad dem säger imorgon *ler* Det är iaf skönt att veta att där är så många som tänker på mig *ler* Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards