Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Lina - 8 augusti 2011 12:24

Nu börjar det närma sig med stormsteg.. En sak som jag ser fram emot med nervositet, spänning och glädje, och en annan sak jag ser fram emot med ja.. Både glädje och lite.. Suckande? På samma gång..

Det jag ser fram emot mest och som är "närmaste inom räckhåll" är rutin ultraljudet (rul.). På torsdag kl.10:30 ska vi äntligen få se vår lilla "böna" igen.    Ska bli roligt att se hur mycket som har hänt sedan första ul'et i v.11    Vi hoppas även att den ska vilja visa upp sig för oss.    Skrev på facebook och bad folk gissa på vad dem tror att det är för en liten krabat som gömmer sig i magen, och 5 av 8 tror att det är en pojke. *ler* Själv vet jag inte riktigt vad jag tror egentligen. Tror att det är en flicka, men det är ingen direkt KÄNSLA jag har, utan det är mer som jag TROR, för att denna graviditeten har varit så annorlunda mot första, att jag mått så mycket sämre denna gången, och alla jag känner som jag en flicka och en pojke säger att dem mådde mkt sämre när dem var gravida med flickan än när dem var gravida med pojken. Och det är alltså både vänner som fått flicka som förstabarn och vänner som fått flicka som andrabarn, som säger det. Så vi får se.. Ska bli spännande hur som helst.    Bara för det vill den väl inte visa upp sig på torsdag utan gör precis som bror sin och ligger med benen upp mot magen hela tiden så att det inte går att se.. *ler smått*   
Men, jag kommer ju bli glad oavsett om det är en pojke eller flicka, men jag ska erkänna att jag väldigt gärna skulle vilja ha en flicka. Inget fel på att önska så länge båda könen är lika varmt välkomna, eller hur? *ler*

Det andra som börjar närma sig med stormsteg är att jag nästa vecka börjar jobba igen efter 4 veckors semester. Och detta ser jag som sagt fram emot med både glädje och lite suckande. *ler* Ska bli skönt att komma tillbaka till jobb och träffa alla arbetskamraterna och komma in i sina vanliga rutiner igen, men en veckas semester till hade inte gjort ont någonstans.. *ler*  Det som känns jobbigast med att komma tillbaka till jobbet är väl egentligen det att det inte är någon lätt vecka jag kommer tillbaka till. Börjar direkt med min tuffaste vecka då jag jobbar 7 dagar av 8, veckan som börjar med en 7-16 tur och slutar efter jobbehelgen med en 7-16 tur. Ingen mjukstart direkt med andra ord.. Ska bli "spännande" att se vad mina fogar tycker om en så tuff start efter 4 veckors ledighet. *ler smått*

Ovido - Quiz & Flashcards