Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

10 arbetsdagar kvar

Av Lina - 30 juni 2011 14:47

Nu har jag bara 10 arbetsdagar (med kvällens pass) kvar innan jag äntligen går på SEMESTER! Jag har längtat efter semestern i princip enda sedan jag blev gravid. Sedan jag började må dåligt av graviditeten, rättare sagt. Även om jag mått helt ok dem två sista veckorna, så känner jag ändå mig trött och ständigt lite små sjuk. Det är därför jag längtar efter semestern så mycket. Känner att jag är i väldigt stort behov av den just nu. Trivs fortfarande jättebra på jobb, så det är inte därför, utan det är just pga att jag mår som jag gör just nu, att jag känner väldigt stort behov av att gå på semester några veckor. Men, veckorna brukar ju gå fort, och ska man räkna veckor har jag ju bara 1½ arbetsvecka kvar. Skönt!

Man kan säga att jag kommer fira att jag ska gå på semester tillsammans med en del av mina arbetskamrater. *ler* På fredagskvällen på min sista arbetsdag ska vi nämligen ut och äta tillsammans i Malmö. Ska bli riktigt trevligt.   Kommer dock förmodligen inte vara med så länge. Dels är jag ju inte så kvällspigg numera (har jag väl inte varit innan i heller dem sista åren, men det har blivet värre sedan jag blev gravid), och dels ska vi bort på lördagen också. Då ska vi visserligen "bara" på grillkväll hos mina föräldrar vilket inte kräver att jag måste vara fullt lika social och pratsam som jag känner att jag måste/vill vara med arbetskamraterna på fredagen. Men ändå. *ler* Aja, vi får se, beror ju helt på hur trevligt jag har.   

Nu ska jag snart börja göra mig i ordning och köra till jobb. Ska jobba 16-23 idag, är sedan ledig på fredag, och jobba 7-14 på lörd-sönd. Hoppas på en lugn kväll som ändå går fort.   

 
 
Ingen bild

Mamma

1 juli 2011 10:56

Ja, jag kan förstå att du längtar till att
ha lite semester nu när ditt mående är lite
fram o tebax.
Så *härligt* att läsa att du ska ut o fira
inför semestern med dina arbetskollegor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards