Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Lina - 6 januari 2012 13:33

hehe, det märks att man är nära bf nu.. Jag steg upp vid 09:00, åt frukost och började sedan städa, då vi ska ha kalas (är det tänkt..) för Milo imorgon em. Så jag loggade in på facebook först strax efter 11:00. Då var där ett par stycken som skrivet i min logg, plus att jag fick ett sms, och frågat om jag ligger och snusar bebis eftersom att jag inte loggat in på Fb ännu.    Ledsen att "göra er besvikna, men ingen bebis på G ännu". *ler*

Inga direkta tecken på att det skulle vara på G i heller tyvärr. Hade varken mensvärkskänsla eller sammandragningar på hela natten, så denna natten har jag fått sova ordentligt (till skillnad från natten innan då jag inte fick sovit många timmar pga ihållande mensvärk och sammandragningar). Men där emot vaknade jag till en enorm mensvärk som satt i en bra bit in på förmiddagen idag. Men inga sammandragningar ännu så länge idag. Inga jag känt av iaf.

Just nu är jag SÅÅ trött på denna förbaskade "mensvärk" som jag haft varje dag i en hel vecka nu. Denna värken leder ju ingenstans känns det som.    Fruktansvärt frustrerande!   

Hörde av en väninna att hon hört från sin kompis, att det tydligen är fullt på förlossningen över allt i hela Skåne.. Låter ju betryggande.. Eller något..    Stämmer detta så hoppas jag faktiskt att lillan väntar med att kika ut tills nästa vecka, och att det är lugnare på förlossningarna runt om i Skåne då. Framför allt att det är lugnare på Helsingborgs lasarett, så att vi kan föda där som planerat. Känns ju tryggast att föda där eftersom att vi hittar där, och det är där vi gått och pratat med KLARA gruppen, dem som har alla våra anteckningar om förra förlossningen och våra planer för denna förlossningen.
Dessutom så fyller ju Milo år imorgon, och det vore ju som jag sagt tidigare, roligast för dem båda, om dem får vars en egen dag att fylla år på. Så sätter det inte igång idag hoppas jag att hon väntar med att kika ut tills på sönd iaf. Hade varit rätt "coolt" om hon föds på torsd. Då blir det ett lätt datum att komma ihåg  --> 120112.   

Nej, just nu känns det faktiskt som att om hon nu ändå inte tänkt komma idag, så kan hon lika bra stanna kvar i magen under helgen. *ler* Den där jobbiga mensvärken får hemskt gärna också försvinna under helgen, sedan kan den gärna få komma tillbaka med full styrka och sätta igång förlossningen på måndag morgon.   

Ovido - Quiz & Flashcards