Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Lina - 1 juni 2013 16:03

 


Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.   




Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som nog ingen kunnat undgå. *ler* Men detta är verkligen en stor och viktig resa för mig, så jag hoppas alla har förståelse. *ler* Och, jag brukar ju faktiskt skriva om annat OCKSÅ, mellan varven..   




Jag har tyvärr inte kunnat väga mig på viktväktarna på 3 veckor nu, sen den 11 maj. Den 18:onde maj jobbade jag, den 25:e var vi i Ullared och idag skulle jag ha jobbat men var sjukskriven och gick därför inte dit idag i heller. Men jag satte ett mål för mig själv för att jag inte skulle "slöa till" och börja "fuska" för mycket, att jag skulle/ska ha gått ner 2,5 kg tills nästa gång jag ska väga mig på viktväktarna. Vilket jag ska göra nästa lördag den 8 juni. Då är det 4 veckor sedan jag vägde mig där sist,och jag räknade ut att för att nå det målet ska jag gå ner ca 0,6 kg i veckan fram till den 8 juni. Ett absolut uppnåeligt mål då dem ju säger på viktväktarna att om man följer deras "kostråd" (och tränar), ska man kunna gå ner 0,5-1 kg i veckan. Nu är det inte alltid (ganska sällan faktiskt) vår egen och deras våg stämmer överens med varandra, men det stämmer ändå på ett ungefär. Man får ju räkna med den ganska stora skillnaden det faktiskt är, då jag när jag väger mig hemma väger mig i endast trosor (och ibland strumpor), och det gör jag ju inte precis när jag väger mig på viktväktarna.. hehe   I alla fall. Om vår egen våg stämmer, har jag sedan den 11 maj redan nu gått ner TRE kilo!! Ett helt kilo i veckan mao. BRA jobbat Lina måste jag faktiskt få säga    Men, som sagt nu vet jag inte hur pass tillförlitlig vår våg är. Men ett halv kilo fel har den aldrig haft hittills, 0,2-0,3 kg fel som mest. Så även enligt deras våg BORDE jag ha gått ner åtminstone 2,5 kg redan nu, vilket innebär att jag isf nåt målet jag satte för mig själv redan nu, en hel vecka innan..   




Men detta innebär inte att jag tänker ta det lugnt nästa vecka. Tvärtom! Detta sporrar mig att fortsätta! Snart i mål nu ju!!    Har tyvärr inte kunnat träna sedan i onsdags pga sjukdom (feber och halsont). Men *peppar peppar*, nu verkar det faktiskt gå åt rätt håll. Skulle ha jobbat idag men valde att stanna hemma för att jag hade feber igår em och kväll. Men sedan dess har jag varit feberfri. Var väldigt trött och hängig i stort sett hela förmiddagen idag, men resten av dagen har jag mått helt ok. Bara lite småkänningar i halsen, och småtrött till o från, men annars bra. Så imorgon är det "back to work". Väljer dock att för säkerhets skull ha en vilodag från träningen imorgon också, för att försäkra mig om att jag är helt frisk innan jag sätter igång med träningen igen. Men from. måndag börjar allvaret med träningen igen! Skönt och kul ska det bli   




Vi var på Ullared förra helgen, och jag kan knappt fatta att jag kunde köpa strl 38 i byxor på Ullared. Ullareds storlekar är kända för att vara små, och strl 38 har jag inte kunnat ha sedan jag träffade Fredrik för typ 12 år sedan.. Och jag kunde köpa tröjor i strl M, tom. S i vissa. Sist jag var på Ullared fick jag köpa tröjor i strl XL tom. XXL i vissa, just för att dem är så små i storlekar där. Så att nu kunna köpa tröjor i strl M och tom. S, på Ullared, känns oerhört bra. Och konstigt. haha    Kunde även köpa strl 38 i en vårjacka. Min gamla vårjacka är strl 44.. Och den satt lite småtajt förra våren... Absolut inte så tajt att det såg dumt ut eller kändes obekvämt,men ja.. Den satt inte jättelöst helt enkelt. *ler* Och nu kunde jag alltså köpa en vårjacka i strl 38.. Känns väääldigt konstigt och tar nog ett tag innan jag fattar det. Men det känns VÄLDIGT bra så klart.   




Stämmer vår egen våg, har jag nu endast 2,8 kg kvar till slutmålet. SJUUUUKT nära!!!   




Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards