Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.   




Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lite mer normala vardagsrutiner, komma hemifrån och vara mer än bara mamma. Skönt att få mer vardagsmotion om dagarna, och härligt att vara tillbaka i gemenskapen igen. Måste säga att jag har helt underbara arbetskamrater som jag trivs jättebra tillsammans med.   Dock så går jag snart på semester... haha    Har två veckors semester om ca 3 veckor. Fick uppdelad semester detta året och det känns väl bra och tråkigt på samma gång skulle man väl kunna säga. Men, jag klagar absolut inte. Fredrik lyckades ta semester v.24, så vi har gemensam semester v.24, samt de två veckorna jag har semester v.30-31 Vecka 25 kommer Fredrik jobba medan jag har semester. Så även om det är lite tråkigt att vi inte kunde få 4 veckor tillsammans denna sommaren blev det ändå iaf 3 v, och det ska man väl inte klaga över. *ler* Kommer bli en del turer med husvagnen, och det ska bli SÅ mysigt och roligt! Vi älskar verkligen campinglivet båda två.      




Barnen går ju på dagis båda två nu, när vi båda jobbar. Och det fungerar bra även för Mira. Lämningarna är lite jobbiga då hon blir jätteledsen och bokstavligen klamrar sig fast vid en, men jag vet om att det går över så fort jag gått utanför dörren.    Hon är väldigt självständig och tålig på dagis säger dem. Vandrar omkring och leker för sig själv, och trillar hon reser hon bara sig upp utan att bli ledsen och börja gråta (det är mer än hon gör när hon är hemma *ler*). Och hon äter tydligen som en gris. haha    Inget fel på aptiten när hon är på dagis iaf.   

Hemma har Mira väldigt mycket energi. Milo har mycket energi, men Mira har nog sjutton nästan dubbelt så mycket.. Inte riktigt, men inte långt ifrån. *ler* Hon är verkligen Ö V E R A L L T och ingenstans H E L A tiden! Och hon ska pilla på och dra fram ALLT! Hon är ett riktigt energiknippe helt enkelt. *ler* Jag har inte tråkigt om dagarna iaf, när jag är ledig och båda barnen därmed också är lediga. *ler* Mira som är som en liten Duracell kanin och Milo som är krävande på sitt sätt. Men självklart är dem båda mer än bara krävande. *ler* Dem är väldigt mysiga och gosiga på vars ett sätt. Dem älskar att kramas båda två, framför allt Mira. Hon är en riktig liten kramgurka som kramas väldigt mycket. *ler*




Jag får nog erkänna att det som tar upp allra mest av mitt liv just nu är träningen och min väg mot slutmålet. Jag har kommit igång riktigt bra med träningen, och det känns RIKTIGT bra och skönt! Jag har aldrig tidigare sett mig själv som ett "träningsfreak", och trodde nog heller aldrig att jag skulle bli ett. *ler* Men ja.. Det kan man nog säga att jag gått och blivet nu..    Försöker träna på något sätt varje dag, men har så klart 1-2 vilodagar där jag inte tränar alls. Kroppen måste ju få vila och återhämta sig mellan varven också. Men jag ska erkänna att jag nästan får lite ångest de få dagar i veckan jag inte tränar något alls, dvs inte ens tar en pw.    Så ja, man kan nog säga att jag gått och blivet något av ett träningsfreak..    Jag tränar inte på gym, men är sugen på att börja. Har funderat på att jag om inte förr, så när jag nåt mitt slutmål, att jag då ska börja på gym. När jag gått ner runt 14 kg är jag ju smal, men jag behöver ju bygga lite muskler också för att ha en riktigt snygg figur. *ler* Tror det kan vara lättare att behålla vikten också, om jag kommer igång och tränar på gym när jag nåt mitt slutmål. Så det är mina planer. Annars så det jag tränar just nu är zumba ca 2-3 gånger i veckan, och så intervall tränar jag, dvs varvar pw (rask promenad) med joggning, ca 3-4 gånger i veckan. När det är fint väder intervall tränar jag utomhus, och det blir olika långt "varje" gång, men minst 3 km blir det iaf. Är det mindre fint väder intervall tränar jag på vårt motionsband framför tv'n. *ler* Mitt mål är att jag ska klara av att jogga en hel runda utan att "pw'a" mellan, och jag klarar av att jogga allt längre och längre sträckor för varje gång.      

Vikten fortsätter gå neråt, är nu under 64 kg och det känns RIKTIGT bra och skönt! Dock samlar jag på mig rätt mycket vätska under både ägglossningsveckan och mensveckan, vilket innebär att jag förutom att jag har ont, känner mig svullen och tjock.    Och det är inte alls roligt nu när man är så fokuserad på att gå ner i vikt.    Tur att det är övergående iaf. *ler*

Ovido - Quiz & Flashcards