Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Lina - 27 mars 2013 10:18

Det känns som att jag börjat bli beroende av träning..    De få dagar jag inte tränar något alls känns det jättekonstigt och jag ser fram emot varje dag att få träna, om det så bara är en lång o rask promenad. Det går inte en dag just nu som jag inte tänker på träning. Vad och hur mycket jag ska träna kommande vecka. Tänker vara duktig när jag börjat jobba också har jag bestämt mig för, och gå i trappor ist för att ta hissen. På tal om trappor har jag när jag är iväg på shoppingcenter o liknande, börjat bli BESVIKEN om där inte finns några trappor,utan bara rulltrappor eller hiss.. haha    Jag har nog blivet tokig   




Måste säga att jag är stolt över mig själv. Detta är första gången på lääänge (kanske tom. någonsin? Nej inte någonsin, men som sagt på lääänge..) som jag varit så här duktig med träningen så här länge. Har inte haft någon svacka när det gäller träningen på flera veckor nu. Har tagit det lite lugnare när jag varit förkyld, av naturliga själ, men då har jag ändå tagit raska promenader. Men så här har jag faktiskt alltid varit, att jag har lättare för att komma igång och hålla igång, med träningen, än med kosten. Kosten har alltid varit min svaga sida tyvärr. Men, nu sedan jag gick med i viktväktarna har jag blivet mycket duktigare med kosten också även om jag "slarvar" någon gång då och då. Men det tycker jag faktiskt är ok, så länge man inte slarvar varje dag i flera veckor, och så länge man "bättrar" sig och kör på igen dagen efter att man "slarvat". Och när man håller på att gå ner i vikt tror jag att man MÅSTE ha en dag i veckan iaf, då man unnar sig i princip precis vad man vill utan att räkna points o liknande. Annars tröttnar man nog mycket fortare. Så fungerar jag iaf.




Har som mål denna vecka att jag ska gå ner 0,8 kg (eller mer givetvis, men inte mindre) tills på lörd när jag ska väga mig, för att lyckas jag med det har jag gått ner 6 kg sedan jag gick med i viktväktarna och jag får min andra guldstjärna

Ovido - Quiz & Flashcards