Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Lina - 11 februari 2013 10:34

Helgen som gick var minst sagt innehållsrik och trevlig. I fredags var Fredrik ledig från jobb efter att ha haft jour helgen innan. Då passade vi på att köra ner till Mila mässan (lantbruksmässa) i Malmö. Måste säga att jag blev rätt besviken.     Hade förväntat mig att det skulle vara både större, fler djur och mer att smaka på, än vad där var. Vill minnas att sist vi var där var det både större, fler djur o mer att smaka på. Men men.. Alltid trevligt att komma iväg på lite utflykt tillsammans med familjen oavsett. *ler* Efter att vi varit på mässan körde vi ner till Trelleborg för lite fika och för att lämna av barnen. Båda barnen skulle sova över hos mina föräldrar hela helgen.




Jag ska vara ärlig och säga att jag var lite orolig o nervös inför att lämna Mira över natten. Inte för att jag inte trodde att mina föräldrar skulle klara av det, det var/är jag inte ett dugg orolig över. Men det var första gången Mira skulle sova borta, och hon brukar kunna vara väldigt mammig till o från. Sedan som mamma antar jag att det alltid är lite småjobbigt att lämna ifrån sig sin "bebis" (nu är hon ju ingen bebis längre, men i mitt hjärta är hon det fortfarande *ler*) första gången. *ler* (har ju lämnat henne ifrån mig ett par/några timmar tidigare, men aldrig över natten)  Men, det hade fungerat jättebra! Hon hade inte verkat orolig eller mammig alls, och hon hade sovit som hon skulle, både på dagen o natten.   Så det känns jätteskönt och bra att veta att det fungerade så bra.   




På kvällen åkte vi in till Lund där vi först skulle äta på restaurang Rauhrackel, en Österrikisk restaurang. Jättegod mat! Sedan skulle vi se på Johan Glans (World tour of Scandinavia). Har inte skrattat så mycket på länge kan jag säga! Man hade ont i varenda skrattmuskel efter typ 5 min. haha    Har ni inte sett honom uppträda någon gång så rekomenderar jag det starkt.    Uppträdet var slut vid 22:30, sedan tog det ca 20 min att promenera dit vi hade ställt bilen, och sedan ville dem andra ha lite nattamat på Mc Donalds innan vi körde hem. *ler* Så vi var väl hemma vid tolvtiden. Då var jag TRÖTT kan jag säga, efter en lång dag och pga min förkylning jag dragits med sedan i onsdags/torsdags. Det var rätt skönt att kunna sova en hel natt ostörd..   




I lördags var jag först iväg på Viktväktarna som vanligt. Hade inte förväntat mig någon större viktnedgång pga fredagens "utekväll". Men minus 0,4 kg blev det iaf. Helt ok. Jag är lite fundersam över varför jag går ner i vikt så långsamt denna gången. När jag var med där innan jag blev gravid med Mira, gick jag ner nästan 2 kg redan första veckan, sedan 1-1,5 kg någon vecka. Där i mellan gick jag visserligen bara ner mellan 0,2-0,7 kg, men ändå. Det mesta jag gått ner på en vecka denna gången är 0,8 kg. Inte ens 1 kg mao. Och jag tycker inte jag lever så värst annorlunda denna gången mot förra? Visst jag rörde visserligen mer på mig iom att jag då jobbade, vilket innebär att jag cyklade varje dag. Men jag tycker jag rör på mig mycket nu också, är jätteduktig med zumban (inte dem två sista veckorna bla pga förkylningen dock), och har ju nu två barn att jaga efter, så även om jag vissa veckor inte rör mig jättemycket, så sitter jag sällan stilla några längre stunder. Nåja, går ju ner varje vecka ännu så länge, och det är ju det viktigaste. Är lite fundersam bara över varför det gick fortare förra gången. Ska iaf börja mäta mig varje fredag from. denna veckan. Så förhoppningsvis kommer det märkas mer på måttbandet än vågen de veckor jag inte får så mycket minus på vågen.




Anyhow..

I lördags var vi även bjudna på en examens/30 års fest hos en kompis till mig i Trelleborg. Jag var lite smånervös innan vi åkte dit pga att det skulle vara bordsplacering och jag visste att jag/vi i princip inte kände någon annan där än värdparet. Men det gick jättebra. Jag stötte på ett par stycken jag "halvkände"/visste vem dem var, rätt fort, och vi fick bra bordsgrannar. Så det visade sig bli en riktigt trevlig och rolig kväll.    Festen började kl.17:00 och slutade kl.01:00, och tiden bara sprang iväg för att vi hade så roligt. Så det var verkligen en lyckad fest.   

Var väl tillbaka till husbilen vid 02:00 tiden. Gick en runda till stan för att försöka hitta lite nattamat innan vi gick "hem". *ler*



Sov till runt 09:00 dagen efter sedan blev vi bjudna på frukost hos mina föräldrar. Körde hem strax efter 11:00 igår sönd. Resten av söndagen gjorde vi så lite som möjligt. Kan inte påstå att vi var speciellt pigga någon av oss. *ler*




Ja, en minst sagt trevlig helg som sagt.   

I helgen bestämde vi även oss för att from. tisdag ska vi på allvar börja försöka få Milo blöjfri även på dagis. Han har varit så duktig här hemma den sista veckan, så vi tycker det känns som rätt tillfälle att börja sätta kalsonger ist för blöja på honom även på dagis nu. Han är ju 4 år gammal nu, och en del tycker att det är väldigt sent att bli blöjfri, och det kan jag väl hålla med om själv också. Men han har inte varit redo innan. Vi har försökt på flera olika sätt i runt ett år nu, men det har inte fungerat för att han har helt enkelt inte varit mogen och redo för det. Barn är ju så himla olika. Så orolig har jag aldrig varit, men där emot väldigt frustrerad till och från ska erkännas. Men nu dem sista veckorna har vi märkt mer o mer att han äntligen är mogen och redo för det. Och framför allt den sista veckan har han varit jätteduktig och kommit o sagt ifrån själv flera gånger om dagen att han vill gå på toaletten och kissa. Så nu är det på G! Till sommaren är han väl förhoppningsvis helt blöjfri.

Ovido - Quiz & Flashcards