Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Lina - 2 februari 2013 12:52

Fick mitt nya schema hemskickat till mig igår. Och det blev långt ifrån så som jag hade trott kan jag säga.. Mest kvällar och i princip bara 07:00-15:30 och 07:00-16:00 tider....



Dagturerna och hur dem lagt upp mitt schema i övrigt är jag nöjd med även om 7-16 är långa dagar. Tack vare detta blir det ist fler lediga dagar i veckan, och det är ju alltid skönt. Är även nöjd med att jag alltid jobbar dag på helgerna, aldrig kväll. Så även när jag jobbar har jag kvällarna fria på helgerna, och det är ju inte fel. I princip det enda jag inte alls är nöjd över är just detta att jag fått så många kvällsturer. Har fått hela TIO kvällar på 4 v.. Det känner jag är ALLT för mycket! Men jag har pratat med chefen och frågat om man inte kan ordna så vi kan byta bort två av mina kvällar åtminstone, till dagturer. Hade detta gått hade jag varit supernöjd med mitt schema.




Om man ska försöka se det positivt med att jag har många kvällsturer (har bara 3 dagsturer mitt i veckan, varav den ena är till 13:30 ist för 15:30. Dem andra 4 dagsturerna är på helgerna) mitt i veckan, så är det ju att barnen inte behöver vara på dagis så många timmar om dagen och att man inte behöver asa upp dem innan tuppen så många dagar i veckan. Så för barnens skull är det väl egentligen bra med mycket kvällsturer mitt i veckan. MEN. Det innebär även att jag inte kommer träffa dem så mycket dessa dagar. För att dem ska komma upp i sina timmar på dagis så kommer det förmodligen bli att jag kommer lämna dem på dagis strax efter lunch, och sedan sover dem ju när jag kommer hem. Nackdelen med mycket kväll är ju även att jag inte kommer träffa Fredrik så mycket i veckorna, och vi kommer inte kunna äta middag/kvällsmat tillsammans hela familjen mitt i veckan. Det blir inte så mycket familjeliv i veckorna helt enkelt. Framför allt blir det ju väldigt lite jag kommer träffa Fredrik. Som sagt.. Jag sover ju när han kör till jobb, när jag kör till jobb är han fortfarande kvar på sitt jobb, och när jag kommer hem sover han... Och, sedan är jag mycket piggare mitt på dagen än på kvällarna.

Och sedan vet jag ju att kväll betyder OB-tillägg, men pengar är inte allt kan jag tycka, familjen är ju trots allt viktigast även om jobbet självklart också är väldigt viktigt.



Men som sagt,i övrigt är jag väldigt nöjd med mitt schema, att vara ledig mycket i veckorna och att aldrig jobba kväll på helgerna. Kan jag bara få bytt bort två av kvällsturerna till dagturer har jag absolut INGET att klaga på, då är jag hur nöjd som helst. *ler*   Skulle jag sen inte få bytt bort ett par kvällsturer som jag verkligen skulle vilja, så kommer vi ju få det att fungera ändå givetvis, och jag/vi kommer vänja oss vid att ha det så. Men som sagt, jag skulle verkligen önska och vilja att dem kan byta bort två kvällsturer åtminstone,till dagturer.




På tal om annat så fortsätter vågen gå neråt.    Efter en vecka i Sälen med visserligen mycket o bra träning, men med MYCKET onyttigheter i både mat och dryckesväg, och efter att jag inte riktigt kommit igång varken med träning eller points räknande denna veckan, så hade jag förväntat mig plus på vågen idag. Döm om min förvåning när vågen visade MINUS 0,6 kg!!!    Visserligen på två veckor, så det är bara typ -0,3 kg i veckan (mitt mål är att gå ner åtminstone ett halv kilo, 0,5, i veckan). Men med tanke på att jag förväntat mig ett plus på vågen, är -0,6 väldigt välkommet och överraskande. Är väldigt nöjd minst sagt.    Har sedan starten den 5 januari gått ner totalt 2,4 kg. HELT ok!!    Lyckas jag gå ner 0,6 kg (eller mer, givetvis) nästa vecka kommer jag få min första guldstjärna på viktväktarna nästa lörd.    (man får en guldstjärna för var 3:e kilo man gått ner) Det siktar jag på!    

Ovido - Quiz & Flashcards