Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Lina - 9 januari 2013 10:32

ÄNTLIGEN har jag fått tillbaka både ork och motivation till att gå ner i vikt igen, efter graviditeten!!   

Jag har länge VELAT gå ner i vikt, men orken och motivationen har inte riktigt varit där. Hur nu det går ihop. *ler* Man kan tycka att om VILJAN finns där borde ju motivationen också vara där? Inte nödvändigtvis orken, men som sagt, motivationen borde ju vara där iaf, om man har viljan. Men så har det inte varit. Jag har länge endast haft viljan, men som sagt varken orken eller motivationen.



Men så för lite mer än en vecka sedan såg jag en bild en väninna lagt upp på sig själv hur hon ser ut nu ett år efter förlossningen, och när jag såg denna bild kände/tänkte jag "jäklar vad snygg figur hon har! Så vill jag också se ut!" (ta åt dig Lina Bange!   ) Och sedan dess har min motivation varit på topp! Samma dag som jag såg bilden hon lagt upp anmälde jag mig till Viktväktarna (eller ja,letade upp när nästa möte skulle vara. Anmäler sig gör man på plats på första mötet), joggade 6 varv i trädgården (vår trädgård är rätt stor *ler*) samt tog årets första Zumba pass.    Och sedan dess har jag tränat på något vis varje dag utom igår, då jag hade en vilodag. Det har varit 40-45 minuters raska promenader och 40 minuters Zumba pass. (Zumba var annan dag, promenad nästan varje dag) Har även försökt mig på crosstrainern, men det har dock bara blivet vid ett tillfälle ännu så länge och "stod" då endast på den i ca 10 min. Är kluven om jag ska ta ett zumba pass eller om jag ska försöka mig på crosstrainern igen, ikväll. Något av detta kommer det bli iaf. *ler* 30 minuters rask promenad är redan avklarad.   



Jag ställde mig på vågen här hemma i morse mest för skojs skull, och enligt den har jag redan gått ner ca 1,4 kg sedan i lördags.. Wohoo!!    Var jag inte motiverad innan är jag det nu kan jag säga. *ler* Ska bli spännande att se vad vågen på viktväktarna visar på lörd. Hoppas den är minst lika snäll..      



Startvikt 5/1; 73,2 kg

Målvikt; 60 kg

Ovido - Quiz & Flashcards