Alla inlägg den 23 september 2012

Av Lina - 23 september 2012 14:18

Jag/vi har mycket på gång nu känns det som. För.. Två veckor sen? Eller var det en? Har ingen tidsuppfattning alls nu när jag går hemma. *ler* I alla fall så för inte så längesen var vi iväg och körde fyrhjuling i Skurup.

Det var min 30 års present till Fredrik som han fick förra året. Men då var jag ju gravid, så då var det inte så passande att åka fyrhjuling. *ler*

Men nu skulle vi iaf iväg. När vi kom dit var min första tanke; "hjälp, vad har jag gett mig in på egentligen?" ^^

Man kan väl säga att det var med lite av en skräckblandad förtjusning jag körde. *ler* Det var väldigt otäckt men på samma gång var det rätt skoj. Dock inget jag känner att jag vill göra om igen. *ler* När vi körde på vägar, körde på både grusvägar o asfaltvägar, var det rätt skoj o efter ett tag vågade jag gasa på rätt bra. Men när vi körde inne i skogarna.. DET var mer otäckt än roligt. Hade vi hållit oss på stigar hade det inte varit så farligt, men vi körde verkligen "off road" i all möjlig o omöjlig terräng, och dem framför oss var ju inte speciellt duktiga på att vänta in oss, så det hände mer än en gång att vi var av med dem framför oss. Sådan tur är hade vi en instruktör bakom oss också. Jag var minst sagt skakig o nervös. Köra fyrhjuling på vägar; kan jag tänka mig göra om igen, i skogen/off road; vill jag INTE göra om fler gånger..

Fredrik tyckte iaf att det var roligt, och det var ju trots allt det viktigaste eftersom att det var hans present. :-)


I onsdags var jag ute och åt med några mammor från en tråd/grupp jag hänger i på Fb. Vi var 5 tjejer och åt på Harrys i Lund. Det var riktigt trevligt, och för att inte prata om behövligt, att komma ut lite och vara bara Lina. Jag hade tom klänning på mig (bilden), vilket jag typ ALDRIG har annars. *ler* Det var en mycket trevlig kväll. Jag tog tåget för att Fredrik inte skulle behöva sätta in barnen i bilen o köra enda till Lund. Nu kunde barnen fortsätta sova när Fredrik hämtade mig vid tåget, eftersom att det inte tar mer än ca 3-4 min att köra till o från tåget i Tågarp från oss.

Igår hade jag tjejkväll här hemma med "dem vanliga kompisarna". Vi var 7 st. Rätt lagom stort gäng. *ler* Jag bjöd på grovt bröd med salladsblad o gubbröra på till förrätt, lime kyckling med ris o sallad till huvudrätt, och till kaffet hade svägerskan Maria varit snäll och bakat en kladdkaka. Vi hade en mycket trevlig kväll som började vid 18:00 o slutade strax efter 01:00. Drack lite vin o likör och pratade o hade riktigt trevligt. Märks att man inte klarar av lika mycket nu längre; efter (knappt) 3 glas vin o 2 likör kände jag att det räckte mer än väl.

Idag har jag tack vare att jag tog det hyfsat lugnt med alkoholen mått bra. Att Mira sov bra och inte behövde äta i natt (Fredrik gav henne välling vid 22:40 när han/dem kom hem, och det klarade hon sig sedan på hela natten. Skönt, hade knappt orkat gå upp o blanda välling mitt i natten. *ler* Ville inte amma henne i natt eftersom att jag druckit mer än dem 2 enligt mig godkända glasen vin när man ammar) hjälpte klart också till att man mått bra idag. *ler*

Idag har vi packat husvagnen och så fort Fredrik kommit hem från hundkursen bär det av till Ullared där vi ska vara tills på tisd.


Har mer att skriva om, men det tar vi nästa gång. :-) Ni ska ju orka läsa allt också ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards