Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Domningar

Av Lina - 18 september 2012 15:35

Jag har nu i ett par - tre månader till och från upplevt konstiga domningar i fotsulor, händer och tungan. Jag tappar även balansen ibland när jag går. Det konstiga är att jag upplever inte att jag är yr, ändå tappar jag balansen i mellan åt. Bara för ett kort ögonblick. Detta har som sagt pågått i ett par-tre månader nu. Jag känner av det i ett par-tre dagar, sedan försvinner det och jag känner inte av det på några dagar upp mot en vecka, sedan kommer det tillbaka igen och håller i sig i ett par - tre dagar. Jag har tänkt flera gånger att jag måste ringa vårdcentralen och få kollat upp det, men så har det ju då försvunnit i några dagar, så har man glömt bort det, sedan har det kommit tillbaka igen så har man åter igen tänkt att man måste bli färdig att ringa vårdcentralen men ja.. Så kommer vardagen i vägen..

Men idag har jag äntligen blivet färdig till att kontakta vc. Har känt domningarna sedan igår, och så ska jag in till Råå på torsd för Miras 8 månaders kontroll. Hoppades att dem kanske hade en tid i samband med det så jag inte behöver köra två omgångar sas. Dem hade en tid till mig på torsd. Men naturligtvis inte i samband med min Bvc tid. Jag ska till Bvc 10:40, den enda tiden dem hade (på hela veckan) var 13:40. Så det blir till att köra in till Råå två gånger på torsd. Alt. att köra in till Hbg och spendera ett par timmar där. Men det kan lätt bli dyrt...    Så ja, jag får se hur jag gör. 


Jag hoppas ju verkligen att det inte är något, och man ska inte "måla fan på väggen", men med tanke på att det kommit och gått så tätt i ett par tre månader nu, så känns det som att det borde vara NÅGOT "fel"? Ska försöka stå på mig så att jag verkligen kan få något "ordentligt svar", men jag är inte så duktig på att stå på mig tyvärr.    Men tyvärr måste man ju många gånger stå på sig för att bli tagen på allvar och få den hjälpen man behöver, i vården. Uppdaterar er om läget efter att jag varit där på torsd. Lite orolig är man allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards