Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Andra dagen som gräsänka

Av Lina - 27 augusti 2012 14:46

Andra dagen som gräsänka och ännu så länge har det fungerat bra. Igår em körde jag och barnen till Väla för att byta en leksak som gått i sönder, och små handla lite. Var väl iväg i ett par timmar. När vi kom hem blev det lite inomhus mys eftersom att vädret inte var någon höjdare att vara ute i. Men så fort det blev uppehåll passade vi på att gå ut i trädgården. Han vara ute i en halvtimme sedan började det regna igen.. Resten av em och kvällen satt vi mest framför tv'n o mös.

Får sära på Milo o Charlie i jämna mellanrum då det efter ett tag blir lite för vild lek mellan dem.

Idag åkte vi en runda till Ikea efter Miras fm tupplur. Efter tips från Fredrik lämnade jag Milo på deras "lekhörna" och gick sedan o fikade o gick omkring i affären i lugn o ro med Mira innan det en timme senare var dags att hämta Milo igen.

Jag tittade bl.a på tyger till nya gardiner i sovrummet o tv rummet. Hittade till både sovrummet o tv rummet som jag tror kan passa. Ska bara höra vad Fredrik tycker om dem samt mäta hur mkt tyg som behövs. Sedan kommer den tråkiga biten; att sy dem.. Det är roligt att se resultatet efteråt och kunna känna att jag gjort dem själv, men det är förbannat tråkigt att sy gardiner.. Haha ^^

Kom ifrån Ikea runt 12:35 och körde sedan och lämnade Milo hos Fredriks mamma där han ska vara till strax efter tre. När han kommer hem igen tänkte jag att vi skulle gå ut i trädgården så att Milo o Charlie får springa och leka av sig lite medan Mira sover em ute i vagnen.
Ikväll ska vi till Fredriks föräldrar för att fira hans mamma som fyller år idag. Kommer kännas konstigt att gå ner och fira Fredriks mamma utan Fredrik. *ler* Men skönt att slippa laga mat. :-) Dem skulle bjuda på tacos. Mums :-)

Så jag har ännu så länge fått dagarna att gå. Imorgon ska Milo till dagis fr.08:30-13:30 Jag ska till psykologen kl.13:00 så Fredriks mamma ska hämta han på dagis imorgon.
Jag är väl klar hos psykologen runt 14:00, så hämtar Milo runt 14:30. Resten av em o kvällen imorgon är ännu så länge oplanerad.

Mira sover rätt oroligt just nu, har två tänder på G, så det blir väldigt hackig o störd sömn just nu.

Nu ska jag mysa lite med Mira innan brorsan kommer hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards