Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Lina - 18 augusti 2012 10:20

Ja snart är det åter till vardagen - Fredrik börjar jobba på månd. Lite blandade känslor är det allt. Det har varit härligt att ha honom hemma hela dagarna (mer eller mindre, iaf   ), härligt att kunna åka iväg på campingsemester med husvagnen och andra små äventyr, mitt i veckan, och skönt att ha haft mycket avlastning med barnen.

Men samtidigt ska det bli skönt att komma tillbaka till lite mer normala rutiner. Dock så kommer det bara vara "normala rutiner" i en vecka skulle man kunna säga.. Den 27:e åker han iväg till Frankrike med jobb, och ska vara där till den 30/8. Så det blir några dagar ensam med båda barnen och Charlie.. Kan bli.. Spännande. *ler smått* Men, ska försöka se till att ha normala rutiner även dessa dagar. Kommer nog inte bli några större problem bortsett från att jag ju får ta både morgon och kvälls passen helt själv. Men sådan tur är kommer min mamma upp och hjälper mig på onsd-torsd, så jag får avlastning halva tiden han är iväg iaf. Och dem andra två dagarna har Fredriks föräldrar sagt att dem ställer upp som avlastning om jag behöver det. Och dessutom är Milo på dagis mellan 08:30-13:30 tisd-torsd. Så det ska nog gå bra det här. Är nog mer nervös (över hur jag ska orka och få ihop det) än jag egentligen behöver vara. *ler* Jag ska erkänna att jag inte hade varit lika nervös för hur jag ska orka, om vi inte hade haft Charlie också. Inte för att Charlie är speciellt jobbig egentligen, men som jag skrev i tidigare inlägg så är Charlie och Milo som två jämngamla syskon som stissar upp varandra. Hela tiden. Så dem två tillsammans testar ens tålamod och ork väldigt mycket just nu. Och så då Milos trots och gnäll i jämna mellanrum ovan på detta.. Behöver jag säga att det är detta jag är lite nervös över hur jag ska orka? *ler smått* Men, med avlastning både från Fredriks föräldrar och min mamma ska jag nog kunna orka. *ler*


På måndag börjar även allvaret med att börja få minus på vågen igen. Känner faktiskt mig riktigt taggad just nu. Hoppas det håller i sig tills på måndag och lång tid fram över. Så att motivationen inte försvinner lagom tills Fredrik börjar jobba igen. haha    Har ju tyvärr "kommit över den gränsen" jag sagt åt mig själv att jag INTE skulle komma fler gånger, när det gäller vikten, nu under dessa veckor Fredrik haft semester.    Sedan jag lyckades komma under 70 kg strecket på vågen har jag sagt att jag ska INTE komma över 70 kg strecket igen. Vågen hamnade på 71 kg härom dagen..    Har levt ett lite VÄL gott liv under Fredriks semester mao. *ler smått* Men men, jag har haft det härligt och bra, så jag klagar väl egentligen inte så mycket. Men nu räcker det. *ler* På månd börjar allvaret igen. Bortsett från månd då vi ska ha wallenbergare, har jag bara skrivet upp viktväktarrecept på matlistan. *ler* Min tanke är att jag först ska försöka klara av att gå ner i vikt på egen hand med lite viktväktartänk (billigare så   ), men märker jag att det inte går framåt till någon reda, så ska jag gå med i viktväktarna igen. Med hjälp av dem lyckades jag ju trots allt gå ner nästan 8 kg innan jag blev gravid med Mira. *ler* Första delmålet är helt enkelt att komma under 70 kg strecket igen. Andra är 65 kg, och slutmålet är att väga 60 kg. Så drygt 11 kg kvar till slutmålet. Målet är att ha nåt slutmålet tills jag ska börja jobba igen. Dvs -11 kg på 8 månader. Borde inte vara några större problem, så länge jag har kvar motivationen hela vägen. *ler* Wish me luck.   



Skapa flashcards