Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Lina - 11 augusti 2012 14:44

Tänk, om drygt en vecka blir Mira 7 månader gammal. Över halvåret nu mao. Tycker inte om att det går så fort, snart är hon ju inte min lilla bebis längre.. :-/

Dem senaste dagarna har hon börjat försöka klänga sig ur både sittern o barnvagnen, så numera måste man spänna fast henne. Matstolen har hon faktiskt inte börjat ta sig ur ännu. Men det är väl bara en fråga om tid innan vi får spänna fast henne i den också antar jag. *ler*

På tal om matstol så har hon dem senaste dagarna även blivet bättre på att äta mat, alltså mer än bara gröt och välling som hittills varit det enda hon uppskattat i princip lika mycket som brösten. Så snart kan jag väl sluta med amningen helt skulle jag tro. Känns.. Vemodigt. Skönt o "befriande", men samtidigt jätte trist o ledsamt. Det är ju så himla mysigt och behändigt, och närhetskänslan är stor. Men samtidigt ska det ju bli skönt att kunna lämna henne i från mig i mer än bara några få timmar, skönt att även Fredrik kan mata henne. Dessutom har jag även märkt dem sista dagarna att hon inte är fullt lika intresserad av att amma som tidigare. Hon tar fortfarande bröstet utan att konstla, men hon har inte ro att ligga stilla vid bröstet några längre stunder. Så vi får väl se hur länge till jag kommer amma henne.

Hon har inte börjat försöka krypa eller resa sig ännu, rullar heller inte runt så mkt (vill mest sitta upp), så man vet fortfarande vart man har henne ;-)

Några tänder verkar inte heller vara på väg ännu. Inga som känns eller syns iaf.

Annars är hon fortfarande samma glada o nöjda tjej som är väldigt lätt att ha att göra med <3

Skapa flashcards