Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Imorgon bär det av hemåt

Av Lina - 30 juli 2012 23:30

Vi valde ju att fortsätta vår semester trots Armanis bortgång. Mycket för Milos skull, men även för vår egen.

Kom till High Chaparral igår em. Kom inte till något trevligt väder precis, kom till regn.

Saknaden efter Armani slog på mig igen igår em och jag satt i husvagnen o grät en rätt bra stund. Resten av em kände jag mig nedstämd men försökte ändå hålla humöret uppe.

När vi gick o la oss igår kväll pratade vi om hur vi skulle göra gällande nästa hund, när det egentligen är bra läge att skaffa ny hund. Och vi kom fram till att vi kommer ju inte sakna Armani mindre oavsett när vi väljer att skaffa ny hund, och nu direkt är egentligen bästa tillfället. Dels för att vi ju faktiskt saknar att ha hund väldigt mycket redan, men framför allt för att jag ju ska gå hemma i nästan ett år till, så den nya hunden kommer inte behöva vara ensam hemma en hel arbetsdag förens den är över halvåret, närmare året tom. (vi har hundgård med "hundhus" i) Dessutom visste vi att "vår" uppfödare hade en brun han valp till salu nu, o vi vill gärna ha en brun flatte denna gången.
Så Fredrik ringde uppfödaren idag för att höra om den är kvar, och det var den! Så på torsd ska vi hämta hem vår nya familje medlem; Charlie 10 v. Ska bli spännande o kul med en valp i huset igen. <3

Iaf så åker vi som sagt hem imorgon. Har haft en härlig o bra semester tripp på 9 dgr, om man bortser från den sorgliga händelsen med Armani, men det ska ändå bli skönt att komma hem imorgon. Även om det blir till ett tomt hus..

Har varit inne på High Chaparral precis HELA dagen idag, så man känner sig rätt slut nu. Men det har varit en väldigt trevlig o mysig dag även om vädret till o från inte varit det bästa.

 
 
Jenny

Jenny

31 juli 2012 06:51

Jag tycker ni resonerar helt rätt och det ska bli jättemysigt att se bilder på Charlie! <3
OM våra barn t

http://virvelvindan.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

31 juli 2012 06:54

Var för snabb med att klicka ;)

Om våra barn trots andra allergier fortsätter tåla hund så funderar vi på att skaffa en om några år.
Verkligen något jag saknar i livet!
Nästa år när pappa är pensionär blir det åtminstone hund där på nytt så får se fram emot det :)

Roligt att följa din blogg - du skriver bra! Kram

http://virvelvindan.bloggplatsen.se

Lina

31 juli 2012 09:02

Ja att ha hund är något speciellt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards