Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

He's coming home!

Av Lina - 19 juli 2012 10:02

Imorgon får jag äntligen träffa min älskade lilla prins igen!    Som jag saknat honom!   

Jag ska ju erkänna att det varit lugnt och skönt här hemma utan vår lilla vilding, Mira är ju rätt mycket lugnare och lättare att "behaga". *ler* Jag känner att jag har behövt dem här dagarna, behövt ha en liten paus från honom, behövt hämta mina krafter. Men nu ska det bli underbart att få hem honom igen. Han är en liten trotsig vilding som tar rätt mycket av min energi, men han är ju samtidigt världens underbaraste unge som jag älskar mer än ord kan beskriva, och det har varit väldigt tomt utan honom. Så nu ska det som sagt bli underbart att få hem honom igen. Det är ju trots allt här han hör hemma.   



Ska vara nere i Trelleborg redan vid tio imorgon. Ska ta en "snabb" fika med mina föräldrar, sedan kör vi hemåt. Vi ska ha gäster imorgon kväll, min kusin Jessica o hennes familj, samt min kusin (hennes bror) Andreas. Jessica och Andreas är barn till min pappas lillebror. Jessica fick jag kontakt med för några månader sedan, likadant Andreas. Jessica har jag träffat rätt många gånger sedan vi fick kontakt med varandra igen, men Andreas har jag inte träffat på en herrans massa år. Innan jag fick kontakt med dem (Facebook är bra till mycket   ) var det hela 10 år sedan jag träffade dem sist. Jessica var den av dem jag tog/fick kontakt med först. Hade funderat flera gånger på att skicka en vänners ansökan till henne då jag sett att hon var vän med min bror James. Men så tänkte jag "nja, vi har ju inte så mycket gemensamt.." Jag tänkte inte på att hon var min kusin. När jag tänkte på henne tänkte jag på henne som "Bosses dotter som jag inte träffat på en herrans massa år". Det var först då för några månader sedan som "ett Liljeholmens plötsligt gick upp" för mig.. Men vad TÄNKER jag med????!! Bosses dotter... Det innebär ju för tusan att hon är min kusin!! Ibland är man inte allt för smart alltså.. haha    Då kändes det plötsligt lite mer "självklart" att jag skulle ta kontakt med henne. Och det är jag väldigt glad över idag att jag gjorde.    Och via henne hittade jag sedan även mina kusiner Andreas och Karoline.



Imorgon kommer alltså Jessica, hennes man o deras son, samt Andreas hit. Planen var att vi skulle grilla, men just nu ser det ju inte ut att bli något grillväder tyvärr.    Så får sätta oss ner ikväll och försöka komma på en "B-plan" när det gäller maten. *ler* Ska i alla fall bli jättekul att träffa dem. Ska bli spännande framför allt att träffa Andreas, eftersom att jag bara pratat lite med honom på Fb, har som sagt inte träffat honom på hela 10 år. Något som är rätt roligt att tillägga är att Fredrik och Andreas har gjort lumpen tillsammans. Sist jag träffade Andreas, på Bosses 50 års fest, hade jag o Fredrik inte varit tillsammans så länge (drygt ett år). Plötsligt var jag av med Fredrik. Såg sedan honom stå och prata med Andreas en bit bort. Även då var det en herrans massa år sedan jag träffade honom, så när jag såg han stå o prata med Fredrik minns jag att jag tänkte att jag kände igen honom, men det tog ett litet tag innan jag kopplade vem han var. Och när jag väl kopplade vem han var, så kom nästa fråga "varför pratar Fredrik med honom??!" (det syntes att dem träffats förut) Då visade det sig alltså att dem gjort lumpen tillsammans. Min pojkvän från Helsingborg och min kusin som jag inte hade träffat sedan jag var.. 5 - 6 år gammal kanske? Hur stor är chansen till något sådant liksom?!    Världen är bra liten *ler*



Anyhow.. Dem kommer alltså på besök imorgon kväll. Sedan lördag kommer hela dagen bestå i att packa husvagnen. På kvällen ska sedan Fredriks föräldrar komma hit och passa Milo, då ska vi nämligen ut och äta med några vänner, för att fira våra bröllopsdagar (vi firar 6 årig bröllopsdag på sönd och dem andra firar sina 1 och 2 (?) åriga bröllopsdagar ungefär samtidigt som oss. Minns inte datumen). På söndag "firar" vi vår bröllopsdag genom att åka på husvagnssemester i 9 dagar.    Ska bl.a till Karlskrona och High chaparall. Har en härlig helg att se fram emot helt enkelt.      

 
 
Jenny

Jenny

19 juli 2012 14:21

Usch vad långa inlägg du skriver ;-)
Haha näe skämt och sido.
Mysigt att få hem gosgrabben men jag förstår precis hur du menar.. Man behöver allt andrum.

Kram

http://virvelvindan.bloggplatsen.se

Lina

19 juli 2012 15:35

haha jag veet ^^

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards