Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Lina - 15 juni 2012 08:26

Jag hade bestämt mig för att gå med i viktväktarna igen när Mira blivet 6 månader. Mao runt den 17 juli. Sa detta till Fredrik och han tyckte det lät positivt, men han tyckte det var bättre att vänta till aug-sept. Han går ju på semester drygt två veckor senare, och då är det kanske inte så roligt och lätt att vara med i viktväktarna. Semester innebär ju en hel del campande och grillande. Varken lätt eller roligt att hålla på och räkna points och tänka på vad man äter då.. Och jag känner mig själv så pass väl att jag inte kommer vilja eller ha lust att hålla på och hålla koll på vad jag äter osv, när vi är iväg på semester. Då vill jag slappna av och inte behöva tänka på vad jag stoppar i mig. Bättre isf att bli medlem på Fredriks första jobbdag efter semestern.



Men som Fredrik sa, vi har ju massa viktväktarrecept hemma, jag kan ju börja laga den sortens mat igen redan nu. Då blir det ju lite grand som att gå med i viktväktarna ändå, eftersom att det ju blir lite hälsosammare mat. Bra uppvärmning inför när jag sedan ska bli medlem på viktväktarna igen dessutom    Bara att jag inte tänker lika mycket på hur mycket jag äter och vad jag äter där i mellan sas. Så from. torsd (vi veckohandlar och gör veckomatlista varje torsd) nästa vecka kommer det endast vara viktväktarrecept på matlistan. Med undantag för helgerna då man ju gärna vill unna sig något lite extra.    Och börjar jag då gå ner i vikt tack vare detta, är jag säker på att motivationen för att börja träna och röra på mig mer, också kommer att komma tillbaka.    

Ovido - Quiz & Flashcards