Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

1½ vecka sedan sist

Av Lina - 23 maj 2012 10:00

 1½ vecka sedan jag uppdaterade bloggen sist, men det känns som längre. *ler* Sedan senaste uppdateringen har jag både hunnit vara på bvc besök och minisemester med familjen.

Bvc besöket gick bra. Sessan växer på som hon ska, hade gått upp lite mer än 500g på en månad. Rätt mycket bättre än månaden innan, så det går ju på rätt håll iaf.   Enligt hennes mätning hade hon bara växt en halv cm på en månad, men tror nog att det är närmare 1 cm. Enligt hennes mätning skulle hon nu vara 62 cm lång, men jag tror att hon är närmare 62,5 cm. Hur som helst så klarar hon fortfarande sig bra på bara bröstmjölk, men hon tyckte att det är inte fel att låta henne smaka lite grand av vår mat, så att hon vänjer sig lite vid annan smak än bröstmjölken innan hon sedan ska börja med smakisar på allvar sas. Så jag tar lite av vår mat på mitt finger och ger henne nästan varje gång vi äter (beroende på vad vi äter så klart). Igår fick hon både smaka lite smögensås och lingonsylt. Ni kan ju säkert själv luska ut vilket hon tyckte bäst om..   



I helgen var vi iväg på vår första husvagnssemester som 2 barns familj. Vi åkte i torsdags och kom hem igen i söndags. Var på Röstånga camping för första gången. Det var en väldigt mysig och trevlig camping, med bara ett minus. Ett ganska allvarligt minus när man har små barn iofs. Där var ett par vattendrag och småsjöar, och där var inga staket eller liknande runt några av dem. Det var väldigt lätt för barn att gå ner till vattnet. Så det gäller verkligen att ha koll på sina barn när man är där. Vilket vi inte hade vid ett tillfälle ska erkännas... Mer om det lite längre fram. 



Första natten gick bra, Mira sov hela natten utan att vakna för att äta, och Milo började morgonen dagen efter med att kissa på toaletten.   Milo var superduktig på att kissa på toaletten hela helgen. Vid rätt många tillfällen var det på eget initiativ från honom.   Och man kan nog faktiskt säga att det kom något i toaletten 8 av 10 gånger han satt där. Duktig kille!     



Vädret när vi kom dit i torsdags lämnade väl en del att önska när man skulle sätta upp förtält. *ler* Det regnade ena stunden, solen sken nästa, och nästa stund både regnade och HAGLADE, det.. *ler* Men till slut fick vi upp förtältet iaf, och vi fick en helt ok kväll. På fredagen kom Fredriks föräldrar upp med sin husbil. Detta bestämdes redan samma dag vi skulle åka upp till campingen. Jag kom på att det kunde vara roligt om mina föräldrar också ville komma upp, eftersom att Fredriks föräldrar skulle komma, så jag ringde och hörde om dem hade något för sig eller om dem annars hade lust att komma upp för en grillkväll. Vi hade tur, dem hade inget för sig, så mina föräldrar kom också upp på fredagen. *ler*    Vi träffas inte så ofta som jag skulle vilja, så det var roligt att dem kunde och ville komma upp.    Hade en mysig och trevlig kväll, och Milo var glad som fick chans att leka med både farmor/farfar och mormor/morfar.   



Efter att vi ätigt så skulle vi plocka undan och flytta in borden o stolarna i förtältet efter att ha suttit utanför tältet och ätigt. När vi höll på med detta hade vi vid ett kort tillfälle inte så bra koll på Milo, vilket resulterade i att han plötsligt var försvunnen.. Prata om att ha hjärtat uppe i halsgropen!   Vi gick runt och letade och kallade på honom nästan allihopa, och till slut hittade vi honom. Han hade följt efter ett par barn upp i skogsdungen där det fanns lite klätterställningar o liknande, runt 200 m från vår husvagn. Sådan tur är så var där en mamma som tyckte att Milo såg ut att vara lite väl liten för att få lov att vara där ensam, så hon förstod att han var "på rymmen" och var på väg ner mot husvagnarna med honom när vi kom dit. Så det slutade ju väl. Men fatta att man hade hjärtat uppe i halsgropen enda tills vi fann honom! Uppe vid den skogsdungen är där nämligen både vattendrag och en liten sjö. Efter det hade vi hökögon på honom kan jag säga.. *ler smått*



På lördagen hade vi tänkt åka till Skånes djurpark eftersom att inträde till parken ingår i campingavgiften på Röstånga camping. Men vi bestämde oss för att bara ha en mysdag tillsammans på campingen i stället eftersom att det var vår sista heldag där. Så det blev en hel del promenader på campingen, lek på lekplatserna och en runda minigolf. Som JAG vann! hihi    



I söndags steg vi som vanligt upp när barnen vaknade, dem vaknade strax efter 07:00 hela helgen. Helt ok mao. Gjorde oss i ordning, rastade hunden och hämtade bullar. Efter frukosten började vi packa husvagnen och ta ner tältet. Kom därifrån strax innan 12:00.



Höll på att glömma berätta att andra dagen på campingen, dvs på fredagen, satt Mira upp helt utan stöd för första gången!   Inte så många sekunder åt gången givetvis, men dock!   Jag har sedan dess fortsatt att försöka få henne att sitta utan stöd, och sekunderna hon klarar av att sitta upp utan stöd blir allt fler o fler för varje dag. Mammas duktiga flicka!        



Vi hade en väldigt mysig och trevlig helg, och som vanligt när vi körde hemåt kände vi båda att vi hade velat stanna ett par dagar till. *ler* Vi trivs verkligen med husvagnslivet båda två.     



Denna veckan har bjudigt på riktigt fint väder, så det är mycket trädgårdsvistelse nu. *ler* Ikväll är det grillkväll på Milos dagis. Vi var inte med förra året av okänd anledning (minns inte), så det ska bli riktigt kul     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards