Alla inlägg den 17 april 2012

Av Lina - 17 april 2012 09:31

  Jag kan inte fatta att min (vår) lilla tjej redan är hela 3 månader gammal! Tänk att det är tre månader sedan hon låg i min mage och hade värsta gymnastiska övningarna. *ler*

Hon håller fortfarande, även utanför magen på med värsta gymnastiska övningarna. *ler* Hon "spritter" med armar och ben nästan varje gång hon ligger på skötbordet, hon vill sitta upp och/eller stå hela tiden. När vi har henne lutad mot oss så försöker hon nästan hela tiden pressa sig själv upp mot mer rakt sittande ställning, är väldigt stark i magen mao. Hon är även väldigt stark i benen, klarar av att stå (med stöd från oss givetvis) allt längre och längre stunder. Hon har även ganska bra balans redan, har nu i 1-2 veckor klarat av att sitta i soffan endast med ryggstöd som hjälp, utan att trilla åt sidan, ganska långa stunder. Vad ska det bli av denna tjej? Gå själv utan stöd innan hon fyllt året känns det som iaf. *ler*




Så här tidig kan jag inte minnas att Milo var. Han var ganska bekväm av sig (vilket han är fortfarande.. hehe  )  och var fullkomligt nöjd med att bara ligga på rygg bredvid oss eller sitta lutad mot oss när vi hade han i famnen. Och han tyckte INTE om att ligga på magen. Han började skrika näst in till hysteriskt efter bara en liten stund när man la han på magen. *ler* Jag tror att han var närmare 4 månader innan han började försöka ha huvudet uppåt utan uppmuntran från oss, när vi la han på magen. (där emot märkte man ändå att han var stadig o stark i nacken tidigt, precis som Mira var)  Mira har försökt få upp huvudet av sig själv utan uppmuntran från oss redan när hon var runt en månad gammal. Milo hade lite mer "humör" när han var spädbarn, vilket han ju fortfarande har. *ler* Milo blir (idag) inte ledsen så ofta, men väldigt lätt arg. Han är väldigt utåtagerande helt enkelt. Han är väldigt tålig, blir inte ledsen så ofta när han trillar. I princip enda gången han blir riktigt ledsen när han trillar, är när han är trött. Han är oftast ganska självständig i form av att han ofta leker för sig själv. Men han leker sådan tur är lika bra tillsammans med någon också. Det är först nu den senaste 1-2 månaderna som han vill och tycker att han kan, göra saker själv. Innan har han som sagt varit väldigt bekväm och velat att vi ska göra saker och hjälpa honom med saker, som han egentligen mycket väl klarar av att göra själv. *ler*  Men nu vill och försöker han själv mycket mer. Där emot har han nog världens sämsta tålamod och ger upp väldigt fort och lätt. Det och hans stundtals ganska hemska humör får jag väl erkänna att han har efter mig...   



Mira är också ganska bestämd, verkar veta vad hon vill och inte vill, men hon har inte lika mycket humör som Milo hade. Milos skrik och gnäll var där lite mer "humör" i minns jag, medan Miras gnäll och skrik känns som lite mer "bestämt". Svårt att förklara. Hon har humör men på ett lugnare sätt, helt enkelt. Hon får kanske humör mer efter Fredrik? *ler* Hoppas det. Han har ett rätt mkt lugnare humör än jag har, och har framför allt rätt mycket bättre tålamod med det mesta. *ler*



Jag tror det är därför jag blir så lätt frustrerad och irriterad  på Milo när han håller på och skriker och bråkar. Han är för lik mig helt enkelt. Är man för lik varandra går man oftast lättare varandra på nerverna har jag märkt många gånger. Umgås man med någon som är lite lugnare i humöret än vad man själv är, så blir man oftast själv lite lugnare också. Men umgås man med någon som har samma humör som en själv, blir det lätt att man blir osams och irriterad. Man brukar ju säga att "motsatser dras till varandra". Stämmer nog ganska bra.




Nu ska jag snart äta en tidig lunch. Det är ju babysim med Mira på tisdagar, och det börjar kl.12:00 Rätt dum tid egentligen, mitt i lunchen. Idag ska vi nog bara vara med i en kvart, för att 13:30 ska vi vara på Bvc i Råå för 3 månaders kontroll och vaccination. Och med tanke på att både babysimmet och vaccinationen kan göra henne väldigt trött, känns det bäst att inte vara med och simma så länge idag, så att hon hinner sova i en timme innan det sedan är dags för nästa "uttröttningsmoment". *ler*

Ovido - Quiz & Flashcards