Alla inlägg den 12 april 2012

Av Lina - 12 april 2012 19:04

Jag har bestämt mig för att sälja alla gamla barnkläder, både Milos, dvs pojkkläder från strl 50-86, och flickkläder strl 50/56 och vissa 62'or, samt mina mammakläder, både byxor och tröjor, byxor strl 44-46 och tröjor L och XL (någon är nog strl XXL också). Amningströjorna blir dock som ni själv förstår inte till salu förens jag slutat amma..  

  Så är någon intresserad är det bara att hojta!



Varför detta nu helt plötsligt undrar ni kanske? Det är helt enkelt så att det blir inte fler barn här! Inte ens någon liten sladdis om 5-6 år. "Hur vet du det? Så känner du kanske nu men inte om några år?" Men jo.. Faktiskt. Jag upplever denna trotsåldern som Milo är inne i nu och som jag vet att Mira också kommer att komma in i om ett par-tre år som så fruktansvärt jobbig, frustrerande och tröttsam, att bara tanken på ett tredje barn nästan känns skrattretande.. Och om jag upplever det som så jobbigt nu när jag är 31 år gammal, är nog inte chansen så stor att jag ska känna annorlunda när jag är 34-36 år gammal och när jag då dessutom hunnit bli riktigt bekväm med att ha två barn som klarar av det mesta/mycket själv.

Självklart finns det SÅÅÅÅ mycket roligt och underbart med barn också. Och kärleken man känner för sina barn slår det mesta med hästlängder. Annars hade jag ju inte skaffat barn från första början. Men denna trotsålder gör faktiskt att jag känner starkt att två barn räcker långt oavsett hur mycket glädje man får ut av dem också!



Jag måste säga att jag är imponerad över dem som har 3-4 barn, hur dem ORKAR?! Visst, man upplever saker på olika sätt. Jag upplever som sagt denna trots som fruktansvärt jobbig, dem som har 3-4 barn upplever kanske inte den som lika jobbig som jag upplever den, eller så har dem haft turen att få barn som inte trotsar så värst mycket? Som sagt, man upplever saker olika och barn är olika. Så visst, det kan hända att Mira när hon kommer upp i trotsåldern inte kommer vara fullt lika trotsig och bråkig som Milo är just nu. Men jag känner ändå att "ett tredje barn? haha, neeej tack du!"



Så är du intresserad av att köpa barnkläder och mammakläder till en billig peng? Hör av dig!

Skapa flashcards