Alla inlägg den 10 april 2012

Av Lina - 10 april 2012 15:03

Idag var jag på babysim med Mira för första gången. Blev lite småbesviken, eller ja, tyckte det var tråkigt rättare sagt, att vi fick inte presentera oss själva och våra bebisar. Så jag har ingen aning om varken vad dem andra föräldrarna eller bebisarna heter. Hade varit kul att veta. Men men. Det var iaf fem barn med Mira, 2 flickor o 3 pojkar. Ena pojken hette Otto iaf, fick jag reda på efter att jag o mamman pratat med varandra. *ler*



Mira stortrivdes i alla fall i vattnet!   Hon både pratade, skrattade och log.    

Det hände väl inte så mycket idag egentligen. Sjöng två sånger med enkla rörelser, sedan fick vi i princip bara gå omkring med dem med magen ner i vattnet och sedan med ryggen ner i vattnet, fick hälla lite vatten på dem med en liten vattenkanna, och så fick dem sitta uppe på en "flytdyna" och titta på varandra och pilla lite med leksaker typ. Så visst, det hände väl rätt mycket egentligen, men det kändes inte så.   Men, det är väl inte riktigt meningen i heller iofs. Meningen framför allt nu dem första gångerna, är ju att dem ska vänja sig vid vattnet.

Nästa gång skulle dem få prova på att dyka. Jag hade egentligen inte tänkt åka dit nästa vecka, för att Mira ska på 3 månaders kontroll med vaccination, på eftermiddagen 13:30. Är rädd att det nog kan bli lite för mycket för henne, att både bada och bli vaccinerad. Men samtidigt vill jag ju inte missa dykningen i heller. Så åker nog dit och badar o låter henne prova på att dyka ett par gånger, i 10-15 min, så att hon ändå får vara med och bada och prova på och dyka ett par gånger, och sedan ändå hinner sova en timme innan det sedan är dags för vaccination.


Jättekul att hon trivs så bra i vattnet. Hoppas det fortsätter så.   Minns att Milo också trivdes i vattnet, men inte så här mycket som Mira gjorde. Kan inte minnas att Milo som Mira både pratade, skrattade och log. Utan han bara "fann sig i det" helt enkelt. Har för mig att jag skrev om det i min gamla blogg. *ler*  

Ovido - Quiz & Flashcards